29 May 2005, 11:31
bah bah bah: is m'n auto net van de week APK-goedgekeurd, maakt ie sinds 2 dagen een afgrijselijk metaal-op-metaal geluid.....
1 klep heeft definitief de geest gegeven (zal uitlaatklep 2e of 3e cylinder zijn) en nu moet ik er weer een nieuwe kop op zetten. Wist al dat zoiets eraan zat te komen, maar dit komt toch even als een nare verrassing.
Heb er gelukkig nog eentje liggen die qua slijtage nog prima is (dunste plaatje 3.70). Maar:
* tapeinden zijn rot - hoe haal ik die eruit met de minste kans op afbreken?
* eerste tapeinde aan distr.riemzijde heeft de vorige eigenaar gemold, samen met een afgebroken hoek uit het aluminium. ZOu je dit kunnen lassen oid?
* schroefdraad van 1 bougiegat is rot, is dit alleen op te lossen met een helikorn (of helicoin, ik vergeet altijd hoe dit precies heet).
Ik heb voor bovenstaande eigenlijk de gereedschappen niet, dus wellicht dat ik het uitbesteed aan een rev.bedrijfje. kan die meteen de kop afpersen en eventueel vlakken.
bahbahbah!
maar gelukkig rijdt ie op 3,5 cylinders ook nog, doe het alleen wel heel voorzichtig aan.
Wie weet trouwens het merk koppakking wat ik moet gebruiken?? Ik heb meerdere keren gelezen dat je bij een Turbo ALLEEN een originele pakking moet gebruiken??? Anders blaast ie er zo tussenuit.
1 klep heeft definitief de geest gegeven (zal uitlaatklep 2e of 3e cylinder zijn) en nu moet ik er weer een nieuwe kop op zetten. Wist al dat zoiets eraan zat te komen, maar dit komt toch even als een nare verrassing.
Heb er gelukkig nog eentje liggen die qua slijtage nog prima is (dunste plaatje 3.70). Maar:
* tapeinden zijn rot - hoe haal ik die eruit met de minste kans op afbreken?
* eerste tapeinde aan distr.riemzijde heeft de vorige eigenaar gemold, samen met een afgebroken hoek uit het aluminium. ZOu je dit kunnen lassen oid?
* schroefdraad van 1 bougiegat is rot, is dit alleen op te lossen met een helikorn (of helicoin, ik vergeet altijd hoe dit precies heet).
Ik heb voor bovenstaande eigenlijk de gereedschappen niet, dus wellicht dat ik het uitbesteed aan een rev.bedrijfje. kan die meteen de kop afpersen en eventueel vlakken.
bahbahbah!
maar gelukkig rijdt ie op 3,5 cylinders ook nog, doe het alleen wel heel voorzichtig aan.
Wie weet trouwens het merk koppakking wat ik moet gebruiken?? Ik heb meerdere keren gelezen dat je bij een Turbo ALLEEN een originele pakking moet gebruiken??? Anders blaast ie er zo tussenuit.