23 October 2012, 21:14
Kleine update. afgelopen zomer niet zo heel veel gesleuteld. wel naar de Nurburgring geweest, dat was leuk. Auto deed het goed, grip met deze banden echt goed. nu ken ik de bochten niet goed genoeg om harder te rijden maar kon toch wel wat redelijke auto's bijgehouden in enkele bochten en heb een stuk of 5 mensen ingehaald.
De dag voor de trip naar de ring nog de baksteun gefixt, die doet het nu goed.
![[Afbeelding: imag0089gn.jpg]](http://imageshack.us/a/img24/3088/imag0089gn.jpg)
Als test ff gemaakt met een m47 steuntje en een stuk dikke koker, ben een ontwerpje in solidworks aan het tekenen om met de waterstraalsnijder uit te snijden dat wat eleganter is. De rubber steun is een industriele trillingsdemper van een euro of 10, stuk goedkoper dan origineel en wat steviger.
Afgelopen week had ik weer wat tijd en toen heb ik de achterruitenwisser gefixt, die deed het al een hele tijd niet meer. Ik had jaren terug al de kabels vervangen door nieuwe kabels van Volvo maar na een paar jaar hield de ruitenwisser er weer mee op. Blijkt dat de kabel klem zat onder de scharnier, dus zowat doorgesneden. Dat stuk er tussen uit gehaald en nog wat kabels er bij gestoken voor centraal slot en toen deed alles het weer.
Ook de achterremmen aangepakt. Tijdens het schoonmaken van de klauwen zag ik dat er een seal stuk was dus nu ik wat tijd had de boel gereviseerd.
![[Afbeelding: imag0027zt.jpg]](http://imageshack.us/a/img836/365/imag0027zt.jpg)
ontroesten in een bak met soda en wat stroom er op. ging goed, voor de details nog in de ultrasoonreiniger met fosforzuur oplossing. even met de staalborstel er over en toen had ik dit:
![[Afbeelding: imag0051lt.jpg]](http://imageshack.us/a/img440/240/imag0051lt.jpg)
Vervolgens de zuigers met scotchbrite schoongemaakt, nieuw bevestigingsmateriaal, laagje of 2 Brantho Korrux glitzersilber, nieuwe afdichtingen en ontluchtschroeven etc en het was weer netjes. Blokjes waren niet echt meer je van het maar had geen nieuwe liggen.
De dag voor de trip naar de ring nog de baksteun gefixt, die doet het nu goed.
![[Afbeelding: imag0089gn.jpg]](http://imageshack.us/a/img24/3088/imag0089gn.jpg)
Als test ff gemaakt met een m47 steuntje en een stuk dikke koker, ben een ontwerpje in solidworks aan het tekenen om met de waterstraalsnijder uit te snijden dat wat eleganter is. De rubber steun is een industriele trillingsdemper van een euro of 10, stuk goedkoper dan origineel en wat steviger.
Afgelopen week had ik weer wat tijd en toen heb ik de achterruitenwisser gefixt, die deed het al een hele tijd niet meer. Ik had jaren terug al de kabels vervangen door nieuwe kabels van Volvo maar na een paar jaar hield de ruitenwisser er weer mee op. Blijkt dat de kabel klem zat onder de scharnier, dus zowat doorgesneden. Dat stuk er tussen uit gehaald en nog wat kabels er bij gestoken voor centraal slot en toen deed alles het weer.
Ook de achterremmen aangepakt. Tijdens het schoonmaken van de klauwen zag ik dat er een seal stuk was dus nu ik wat tijd had de boel gereviseerd.
![[Afbeelding: imag0027zt.jpg]](http://imageshack.us/a/img836/365/imag0027zt.jpg)
ontroesten in een bak met soda en wat stroom er op. ging goed, voor de details nog in de ultrasoonreiniger met fosforzuur oplossing. even met de staalborstel er over en toen had ik dit:
![[Afbeelding: imag0051lt.jpg]](http://imageshack.us/a/img440/240/imag0051lt.jpg)
Vervolgens de zuigers met scotchbrite schoongemaakt, nieuw bevestigingsmateriaal, laagje of 2 Brantho Korrux glitzersilber, nieuwe afdichtingen en ontluchtschroeven etc en het was weer netjes. Blokjes waren niet echt meer je van het maar had geen nieuwe liggen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

