20 June 2012, 22:40
Oh je hebt vijf versnellingen (hoort niet in de auto), wat een luxe.
Om 100 pk te halen is niet moeilijk, Volvo leverde de B20B met 100 DIN pk, die kan je nabouwen. Een dunnere koppakking (voor hogere compressie) en een C nokkenas en dubbele carburateurs is genoeg. Koppel is hetzelfde maar het is 500 rpm naar boven verschoven.
LPG verbrandt erg makkelijk onder uiteenlopende omstandigheden, ik verwacht over het algemeen weinig wonderen van extra vonken, bobines of wat dan ook.
Mijn 144 met 'hoge compressie koppakking' en verder standaard B20A haalt 140 op LPG.
Om 100 pk te halen is niet moeilijk, Volvo leverde de B20B met 100 DIN pk, die kan je nabouwen. Een dunnere koppakking (voor hogere compressie) en een C nokkenas en dubbele carburateurs is genoeg. Koppel is hetzelfde maar het is 500 rpm naar boven verschoven.
LPG verbrandt erg makkelijk onder uiteenlopende omstandigheden, ik verwacht over het algemeen weinig wonderen van extra vonken, bobines of wat dan ook.
Mijn 144 met 'hoge compressie koppakking' en verder standaard B20A haalt 140 op LPG.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

