27 September 2012, 21:53
@DopeDouwer, gegroet en uiteraard bedankt voor dit compliment. Ach we doen ons 'best'..... En de boel ietwat luchtig bekijken/omschrijven, da's toch fun! Zo kwam ik er twee sigaren geleden achter dat ik toch wel iets meer heb met Volvo. Tsja het is nu mijn core business geworden, al mijn tijd zit nu in city safety, adaptieve cruise control, driver alert, collision warning met full auto brake, pedestrian detection..... noem maar op. Allemaal hoog staande items, mooi, technisch, vernuftig noem maar op maar mij plezier je met werken, gewoon remmen en je voertuig beheersen, voelen wat de koets doet en voelen wat de banden met het wegdek doen. Is het glad en je anticipeert niet..... jammer dan wordt het -boem- Als ik over de lijntjes ga dan aub geen trillend stuur. Als ik stuur dan mag dat zwaar gaan, da's de pure beleving van autorijden. Geen elektrisch ondersteundende items. Geen RTI maar gewoon een Shell stratenboek of..... een handige Tom-Om, geen on call systeem maar gewoon je eigen GSM (bij mij nog een Nokia 3310 geloof ik) en als de batterij daarvan op is..... dan ben je even niet bereikbaar! heerlijk. Ik ben een rijk mens en kan me dit veroorloven. Ik baad in luxe omdat ik voor de fun en niet voor mijn werk, buurman, vrienden en/of vage kennissen een 'dikke Sjaak' op de oprit hoef te hebben en die bij voorkeur om de twee jaar verwissel met een stiekeme financiering. Heerlijk ik ben vrij en geniet van die vage besturing, die muffe lucht die in de koets hangt die rammel van dat kunstof ergens achterin en als mijn koplamp defect is..... binnen welgeteld zeven seconden zit er een nieuwe kaars in.
Maar we dwalen af, zo kwam ik er dus twee sigaren (en inmiddels een glaasje rode Italiaanse wijn) achter dat ik een Dafje 44 heb gereden, toch een beetje Volvo toch? dit was nog een 'echte' Daf, 6 volt aan boord, 2 pitter en variomatic. Niet lang gehad overigens. Ik reed er teveel mee. Het zoop, het starte me te vaak niet, het was ÃÃn bak herrie, het had geen vermogen naar hetgeen ik nodig achte op de snelweg..... ik had er niks mee. Dus verkocht en een oude (nog echte) Mini Cooper gekocht. Die had power, die zoop, die was lekker stug, daar kreeg ik een pijnlijke rug van en hij roeste. O wat roeste hij/zei. Dus verkocht. Toen allemaal wat ander oud spul. Altijd oud! dat moest, dat hoorde bij mij. En nu die Volvo 745..... gewoon mijn ding!
-Oeps- misschien zitten hier liefhebbers van al dat nieuwe geweld! Niet gelijk reageren met 'jaloers' 'dit' of 'dat' 'kvind het allemaal prachtig hoor en het is 2012 dus Volvo timmert hard aan de weg en doet het op veiligheid, service en coulance goed, zeer goed zelfs!!! en de modellenlijn zal het uitstervende ras niet bekoren! maar dat ras sterft uit en de nieuwe generatie vind dit mooi. Audi, BMW, VW drivers allemaal vinden ze dit mooi. Althans dat is aangetoond middels veel onderzoeken door mensen die kennis van zaken hebben.
Maar we dwalen af, heel ver af. Tsja dat gebeurt als je veel kofferbakruimte hebt. Vandaag een mooi stukje uitlaat gescoord. Zo'n sierpijp van een V60. Tding moest eraf en er kwam een dubbele uitlaatpuf onder. Vond de klant mooier dan de standaard enkele ronde pijp. Laat ik nu net die standaard ronde pijp wel mooi vinden. Dat wordt binnenkort even de klem losschroeven van de achterdemper, de slijptol erin en de eind S-bocht optisch verfraaien. Niet te dik uiteraard want ik ben geen Sjaak! maar gewoon 'ingetogen, leuk en een tikkie anders'. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar origineel. Maar zo'n S-bocht is zo weer te regelen en dus ook zo weer origineel te maken. Binnekort maar weer even wat foto's.
Wordt vervolgd
Maar we dwalen af, zo kwam ik er dus twee sigaren (en inmiddels een glaasje rode Italiaanse wijn) achter dat ik een Dafje 44 heb gereden, toch een beetje Volvo toch? dit was nog een 'echte' Daf, 6 volt aan boord, 2 pitter en variomatic. Niet lang gehad overigens. Ik reed er teveel mee. Het zoop, het starte me te vaak niet, het was ÃÃn bak herrie, het had geen vermogen naar hetgeen ik nodig achte op de snelweg..... ik had er niks mee. Dus verkocht en een oude (nog echte) Mini Cooper gekocht. Die had power, die zoop, die was lekker stug, daar kreeg ik een pijnlijke rug van en hij roeste. O wat roeste hij/zei. Dus verkocht. Toen allemaal wat ander oud spul. Altijd oud! dat moest, dat hoorde bij mij. En nu die Volvo 745..... gewoon mijn ding!
-Oeps- misschien zitten hier liefhebbers van al dat nieuwe geweld! Niet gelijk reageren met 'jaloers' 'dit' of 'dat' 'kvind het allemaal prachtig hoor en het is 2012 dus Volvo timmert hard aan de weg en doet het op veiligheid, service en coulance goed, zeer goed zelfs!!! en de modellenlijn zal het uitstervende ras niet bekoren! maar dat ras sterft uit en de nieuwe generatie vind dit mooi. Audi, BMW, VW drivers allemaal vinden ze dit mooi. Althans dat is aangetoond middels veel onderzoeken door mensen die kennis van zaken hebben.
Maar we dwalen af, heel ver af. Tsja dat gebeurt als je veel kofferbakruimte hebt. Vandaag een mooi stukje uitlaat gescoord. Zo'n sierpijp van een V60. Tding moest eraf en er kwam een dubbele uitlaatpuf onder. Vond de klant mooier dan de standaard enkele ronde pijp. Laat ik nu net die standaard ronde pijp wel mooi vinden. Dat wordt binnenkort even de klem losschroeven van de achterdemper, de slijptol erin en de eind S-bocht optisch verfraaien. Niet te dik uiteraard want ik ben geen Sjaak! maar gewoon 'ingetogen, leuk en een tikkie anders'. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar origineel. Maar zo'n S-bocht is zo weer te regelen en dus ook zo weer origineel te maken. Binnekort maar weer even wat foto's.
Wordt vervolgd

