29 May 2005, 22:46
hij gaat in mijn oude turbo, die nu nog rijdt, maar die voor zo weinig mogelijk geld rijdend moet blijven (maar wel veilig en goed!). Ik heb wel haast, want hij maakt ERG nare geluiden en ik rij er bijna 1000km per week mee. ik wil 'm eigenlijk volgend weekend maar gaan vervangen.
Ik heb de kop vandaag eens uit de berging gehaald, schoongemaakt en goed bekeken (lag er alweer anderhalf jaar oid). Is trouwens zeker weten een turbokop, want heb toen heel blok met bak gekocht. helaas bleek er een kras in een cylinderwand te zitten.:
* draad vh bougiegat bleek reuze mee te vallen, dat was alleen de eerste winding;
* tapeinden moet wel wat aan gedaan worden:
- 2e cylinder onder is rot en half uitgeboord, die moet vervangen worden door een M10;
- 1e cylinder onder is half ernaast uitgeboord en er is een klein stukje vh alu afgebroken - uit het oorspronkelijke tapeind.
Kop moet eigenlijk gecontroleerd worden op vlakte en evt. gevlakt worden. Ik ga eens kijken of ik daar een adresje voor kan vinden in de buurt die meteen de 2 tapeinden kan vervangen. Dan hopelijk snel klaar....
Kaassie, die kop die je straks overhebt, scheelt dat veel?? Zou dan misschien iets zijn voor m'n andere turbo, als 't een goede kop is en hij 't ook goed op LPG zou doen.
Ik heb de kop vandaag eens uit de berging gehaald, schoongemaakt en goed bekeken (lag er alweer anderhalf jaar oid). Is trouwens zeker weten een turbokop, want heb toen heel blok met bak gekocht. helaas bleek er een kras in een cylinderwand te zitten.:
* draad vh bougiegat bleek reuze mee te vallen, dat was alleen de eerste winding;
* tapeinden moet wel wat aan gedaan worden:
- 2e cylinder onder is rot en half uitgeboord, die moet vervangen worden door een M10;
- 1e cylinder onder is half ernaast uitgeboord en er is een klein stukje vh alu afgebroken - uit het oorspronkelijke tapeind.
Kop moet eigenlijk gecontroleerd worden op vlakte en evt. gevlakt worden. Ik ga eens kijken of ik daar een adresje voor kan vinden in de buurt die meteen de 2 tapeinden kan vervangen. Dan hopelijk snel klaar....
Kaassie, die kop die je straks overhebt, scheelt dat veel?? Zou dan misschien iets zijn voor m'n andere turbo, als 't een goede kop is en hij 't ook goed op LPG zou doen.