Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe stel ik de verdamperdruk af (LPG)
Volvo 142 B23 schreef:Nee bij gasklep dicht is het lpg aanbod klein. Tenminste ik ga er vanuit dat je een lpg venturi gebruikt. Het 'vacuum' in de venturi word hoger bij een hogere snelheid van de lucht door de venturi.
Dat je zoveel lpg krijgt bij gas geven is omdat je gasklep opent en er dus ineens een vacuüm in je spruitstuk gevuld dient te worden. Dat zorgt voor een hoge doorstroomsnelheid in je venturi. Zou echter niet zoveel moeten zijn dat ie verzuipt. Is dat kortstondig of houd het aan?

Volvo 142 B23 schreef:Ow en je verdamper is een reduceertoestel. Die regelt van een druk voor de verdamper naar een druk achter de verdamper. Als ie niet vacuüm gestuurd is zou deze dezelfde druk moeten houden. Ongeacht de druk voor de verdamper of de vraag naar lpg. Het zou kunnen dat die druk wat oploopt bij weinig vraag. Dan doet ie z'n werk niet goed. Kun je geen manometer aansluiten tussen je verdamper en regelventiel?

Het houd te lang aan. Dat merk je dus iedere keer met wegrijden. Gevolg is dat je wat meer gas geeft, komt hij boven de 1500rpm, dan spuit hij gelijk weg. Niet zo comfortabel ;-) Bij volgas vanuit stationair hoor je hem duidelijk BWOAAAAAP en eenmaal boven de 1500rpm knalt hij dan wel goed door.

Ik ga er vanavond wel weer aan stellen..

Manometer kan denk ik niet, de regelventiel zit in de verdamper..
Groeten, Boele
Antwoord

Berichten in dit topic
Hoe stel ik de verdamperdruk af (LPG) - door Boele - 24 June 2012, 23:07
Hoe stel ik de verdamperdruk af (LPG) - door Boele - 27 June 2012, 08:49
Hoe stel ik de verdamperdruk af (LPG) - door Jerry - 27 June 2012, 12:52
Hoe stel ik de verdamperdruk af (LPG) - door Boele - 27 June 2012, 15:30
Hoe stel ik de verdamperdruk af (LPG) - door Boele - 28 June 2012, 08:45
Hoe stel ik de verdamperdruk af (LPG) - door Boele - 28 June 2012, 14:22
Hoe stel ik de verdamperdruk af (LPG) - door Boele - 28 June 2012, 20:55
Hoe stel ik de verdamperdruk af (LPG) - door Boele - 29 June 2012, 08:43

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kop revisie / aandraai en stel info simme 10 2.260 9 April 2025, 08:05
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)