21 October 2012, 22:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 October 2012, 23:03 door Marc1970.)
Als je googlet op pitman idler arm zie je een hoop variaties maar ze hebben toch meest een soort rubberen draaipunt aan de chassisbalk. Oftewel, het draaipunt aan het chassis hoeft niet erg 'hard' te zijn in de verticale zin, zolang het horizontaal maar draait.
Waarom dat zo is snap ik niet, het andere draaipunt, die in het stuurhuis, is namelijk wel 'hard' in de verticale richting.
Het pitman principe wordt nog best veel toegepast in terreinwagens. De idler arm is wel steviger uitgevoerd, deze heeft harde bussen trouwens: http://www.4x4wire.com/toyota/maintenance/idler/
Waarom dat zo is snap ik niet, het andere draaipunt, die in het stuurhuis, is namelijk wel 'hard' in de verticale richting.
Het pitman principe wordt nog best veel toegepast in terreinwagens. De idler arm is wel steviger uitgevoerd, deze heeft harde bussen trouwens: http://www.4x4wire.com/toyota/maintenance/idler/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969