22 March 2006, 00:45
Ik heb een 244 gl injectie van 1978 die onregelmatig loopt (dreunende loop), zowel op benzine als op lpg. Als ik rustig de straat uit rijd is het eerst redelijk en dan opeens gaat het mis, slaat een paar keer over gevolgd door een licht knalletje en vervolgd zijn weg tot het even later weer mis gaat.
Bobine, kabels, bougies, rotor+verdelerkap zijn vervangen. Kleppen gesteld. ontsteking staat op tijd. Ik heb geen lucht lekken kunnen vinden.
Als ik de stroboscooplamp op de bogiekabels zet dat knippert deze rustig mee, behalve op de tweede cilinder daar is de frequentie veel hoger en valt af en toe uit. Ik heb de kabel gewisseld, maar dat maakt niets uit.
De verdeler is van Bosch, eentje met een spoeltje.
Ik weet het niet meer
Wie kan mij verder helpen in mijn zoektocht naar deze storing?
Bobine, kabels, bougies, rotor+verdelerkap zijn vervangen. Kleppen gesteld. ontsteking staat op tijd. Ik heb geen lucht lekken kunnen vinden.
Als ik de stroboscooplamp op de bogiekabels zet dat knippert deze rustig mee, behalve op de tweede cilinder daar is de frequentie veel hoger en valt af en toe uit. Ik heb de kabel gewisseld, maar dat maakt niets uit.
De verdeler is van Bosch, eentje met een spoeltje.
Ik weet het niet meer

Wie kan mij verder helpen in mijn zoektocht naar deze storing?
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,