24 July 2012, 20:54
Vandaag is de X as erin gekomen ter vervanging van de standaard (tamme) M-as. Ik merk een verschil in felheid, je kunt langer doortrekken in de toeren (>4000 RPM) daar waar bij de de M as de fut er wel uit was bij 3500 RPM. Inhalen en accelereren gaan vlotter en ook onderin nog voldoende koppel om in z'n 3 de bochten te nemen. Kortom: tot nu toe tevreden over deze transformatie. Ik zal eens kijken hoeveel het brandstofverbruik verandert de komende tijd.
Ik was bij Timen smit, meteen de auto technisch even compleet nagelopen. Gasklep was nog brandschoon, CIS klep zat ook vrijwel geen vuil in en de vlamdover schoongemaakt. Kleppen gesteld, handrem opgesteld, kortom deze kar kan weer even voort.
Ik was bij Timen smit, meteen de auto technisch even compleet nagelopen. Gasklep was nog brandschoon, CIS klep zat ook vrijwel geen vuil in en de vlamdover schoongemaakt. Kleppen gesteld, handrem opgesteld, kortom deze kar kan weer even voort.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2