23 March 2006, 23:55
kaasie schreef:kijk eens of je klep niet krom is van de mech.inj.unit.
door back-fire kan deze verbuigen en komt hij niet meer op de 0-stand.
maar dan nog
als je op gas rijd is de benz.pomp uit
dan zal er geen benzine meer toegevoegd worden
omdat je de lucht toch door de mech.inj.klep moet zuigen.
dus staat de klep open en als de pomp nog draait zal hij in spuiten.
kijk eens of de benzinepomp wel uit gaat als je op gas over schakeld.
Aanvankelijk leek er sprake van een flinke verbetering. Vandaag alleen op benzine gereden en aan het einde van de dag begon hij steeds onregelmatiger te lopen. dat wil zeggen , hij houdt plotseling even in, maar daarna is het weer goed. Alleen de intervallen worden wel steeds korter. Het lijkt alsof de ontsteking even uitvalt. Tijdelijke kortsluiting, een condensator die doorslaat of iets dergelijks, maar ik heb geen condensator op de verdeler. Er zit alleen een spoeltje in. Zijn er andere onderdelen die dit kunnen veroorzaken. Ik heb de zekering uit de gasfabriek gehaald. Die staat buitenspel.
Het is een B21 E. Zit er verder nog iets van regeltechniek op voor de ontsteking?
Johan
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,