1 August 2012, 23:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 August 2012, 23:29 door Volvo 142 B23.)
volvosvenska schreef:Waarom zou je goedkooprijders van liefhebbers willen scheiden?...beiden vrij subjectieve begrippen trouwens. Zat liefhebbers die ook goedkoop rijden. Gewoon objectieve regels hanteren.
Subjectief? Goedkooprijder: afgetrapte Mercedes diesel die eigenlijk gesloopt zou worden maar omdat ie van 85 is rijd ie nog rond. Onderhoud doen we niet aan want volgend jaar haalt ie de APK toch niet meer.
Liefhebber: rijd voor mijn part 50000km per jaar in een Mercedes diesel uit '85 maar verzorgt em netjes, APK geen probleem want netjes verzorgt etc.
Scheiden? Ja, de oldtimerregeling is voor de tweede doelgroep bedoelt. Niet voor tweedehands remblokken gebruikende goedkooprijders. Goedkoop autorijden bestaat niet. Ik doe vrij veel zelf aan mijn auto's maar vaste lasten horen erbij. En ja het is aantrekkelijk een oud barrel te kopen en een kleine 1200 euro per jaar in mijn zak te houden aan wegenbelasting. Maar dat is niet zo sociaal naar vele echte liefhebbers doordat het waarschijnlijk komende jaren de oldtimer de nek omdraait.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014