2 August 2012, 09:50
Opzet van het wegenbelastingvrij maken destijds was de gedachte dat een auto die in NL al 25 jaar rondreed al zoveel wegenbelasting had betaald in die 25 jaar dat je dan een vrijstelling had verdiend. Daarbij kwam nog eens dat een auto die toen 25 jaar oud was niet geschikt was voor dagelijkse ritten of veel kms. De weg werd dus ook niet belast.
Heden ten dage is dat natuurlijk anders.Importauto's en de diverse volvo's en mercedessen zijn zeer goed te gebruiken als dagelijkse auto en gaan gewoon maar niet kapot.....
De overheid zal dus terug willen naar de situatie dat men een klassieker gaat gebruiken voor de mooie zondagen en dus de leeftijdsgrens steeds zal willen verhogen , 30 jaar of ouder.
Men probeert zich dus nu in bochten te wringen door het milieu erbij te halen, men ziet dat het langzaam uit de hand loopt met het aantal oldtimers, derving van inkomsten.
Aan de andere kant worden autos van na 1-1-1987 wegenbelastingvrij, terwijl diesel en LPG gedeeltelijk worden belast.
Vnl voor LPG zeer krom aangezien die weer schoner zijn dan benzine motoren.
Km heffing zou natuurlijk het meest eerlijk zijn maar dat is een gepasseerd station lijkt me. Nederlanders willen niet gecontroleerd worden en technisch is ook nog al lastig.
Wegenbelasting helemaal afschaffen en tolwegen invoeren is een eerlijkere optie.....maar van mij mag het zo blijven ;-)!
Lekker rondtuffen belastingvrij op LPG, verzekering 50 euro per jaar.
Heden ten dage is dat natuurlijk anders.Importauto's en de diverse volvo's en mercedessen zijn zeer goed te gebruiken als dagelijkse auto en gaan gewoon maar niet kapot.....
De overheid zal dus terug willen naar de situatie dat men een klassieker gaat gebruiken voor de mooie zondagen en dus de leeftijdsgrens steeds zal willen verhogen , 30 jaar of ouder.
Men probeert zich dus nu in bochten te wringen door het milieu erbij te halen, men ziet dat het langzaam uit de hand loopt met het aantal oldtimers, derving van inkomsten.
Aan de andere kant worden autos van na 1-1-1987 wegenbelastingvrij, terwijl diesel en LPG gedeeltelijk worden belast.
Vnl voor LPG zeer krom aangezien die weer schoner zijn dan benzine motoren.
Km heffing zou natuurlijk het meest eerlijk zijn maar dat is een gepasseerd station lijkt me. Nederlanders willen niet gecontroleerd worden en technisch is ook nog al lastig.
Wegenbelasting helemaal afschaffen en tolwegen invoeren is een eerlijkere optie.....maar van mij mag het zo blijven ;-)!
Lekker rondtuffen belastingvrij op LPG, verzekering 50 euro per jaar.
Volvo 244 DL 1974