2 August 2012, 12:56
Tja, men is nogal gevoelig voor het tegenargument dat de wegenbelastingvrije auto's van dezelfde weg gebruik maken in dezelfde hoeveelheid (in geval van woon-werkverkeer in een oldtimer).
Auto's van na 1987 hebben wel vaker een katalysator, en een benzine-auto met electronisch geregelde injectie zal in veel gevallen minder uitstoten dan wanneer er 'n ongeregelde goedkope LPG-installatie in gelegd wordt.
Vanaf 1987 zijn injectie-modellen veel populairder en gebruikelijker geworden, maar helaas zijn er veel gesloopt door de sloopregeling.
Km-heffing is juist gemakkelijk: in Stockholm doen ze 't al jaren met een zo goed als waterdicht systeem. Maar ja: EU-aanbesteding enzo.
Ben zelf ook geen voorstander ervan, zeker omdat 't wederom gebaseerd zal zijn op onjuiste cijfers. Als men iets wil doen tegen oldtimers, dan zouden ze het met een dagelijkse auto ernaast als verplichting moeten doen om nog te kunnen genieten van belastingvoordeel. Maar aangezien het gewoon symboolpolitiek is, heb ik liever dat ze er helemaal niets aan doen. 
Denk dat het wederom met een sisser af zal lopen, en we mogen dan weer aftellen naar volgend jaar waar weer zo'n absurd plan naar boven zal komen (het is immers ieder jaar al raak).
Auto's van na 1987 hebben wel vaker een katalysator, en een benzine-auto met electronisch geregelde injectie zal in veel gevallen minder uitstoten dan wanneer er 'n ongeregelde goedkope LPG-installatie in gelegd wordt.

Km-heffing is juist gemakkelijk: in Stockholm doen ze 't al jaren met een zo goed als waterdicht systeem. Maar ja: EU-aanbesteding enzo.


Denk dat het wederom met een sisser af zal lopen, en we mogen dan weer aftellen naar volgend jaar waar weer zo'n absurd plan naar boven zal komen (het is immers ieder jaar al raak).