22 September 2012, 23:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 September 2012, 21:45 door Min stolthet.)
@Yellow240, thanks. Tsja je moet eens een keuze maken hà 240/245/740/745 pfffft moeilijk! Uiteindelijk werd het deze 745. De tijdsdruk speelde ook een rol, da's altijd jammer. Dit beinvloed het moment en keuze van beslissen. En stiekum achter denk ik 'had maar even verder gezocht'. Maar ach deze geleefde Zweedse dame gaan we lekker verwennen! strelen en liefkozen. Zodat ze weer een mooie dame word van binnen en van buiten.
Deze dame gaat wel aan het gas! (dit doe ik voor het millieu ;-) er zit nu een mooi Vogels OMVL systeem in, ben er erg tevreden over. De inbouw is redelijk goed uitgevoerd (ik ben een pietjeprecies dus als ik dan een niet vertind stekkertje zie, een onbehandelde parker of er loopt een draadboompje beroerd..... grrr)
Tsja en als het verbruik net aan 1:5 is dan baal je wel even! gelijk de Auto maar even aan de kast gezet en wat bleek!!! een CO van 8,7..... hoezo controle na inbouw? de motor op 1,6 CO gezet en wat een verschil. Een verbruik van 1:8,5 is zeker haalbaar! Voordat ze naar de 'gasboer' gng natuurlijk wel even de kleppen gecontroleerd qua afstelling. Wat bleek! afstellen was niet nodig na 280.000 km waarbij de laatse 100.000 km. puur masochistisch Zweeds misbruik. Zelfs de afstelplaatjes waren nog nieuw!
Daarna natuurlijk olie en motoroliefilter vervangen, bougies, bak- en diff. olie en een heel lijstje aan kleine verbeterdingen. Te veel om op te noemen. ÃÃn van de eerste dingen die ik gedaan heb tot betrekking 'handig onderdelen zoeken' is de auto aangemeld bij Volvo NL. Da's erg mooi als je met VIDA op chassisnummer gelijk je auto/onderdelen ziet. Daarna natuurlijk de 'stamkaart' bekeken en gezien dat de code voor de bekleding/interieur 5534 is. De lak is 130 en deze Zweedse heeft een B230A motor met daarachter gesleuteld een M47 bak met vijf gangen.
Leuk om te noemen is ook dat toen de auto in Zweden werd afgeleverd deze auto door de bossen mocht crossen met het kenteken MEG423.
Onlangs moest er toch even een APKtje op. Auto nagelopen en wat bleek een vastzittende linker remklauw en een defecte claxon. Van een collega kreeg ik twee hoorns, na montage bleek dat dit twee hoogtonige jongens zijn, wel grappig zo'n grote wagen met een Italiaans klinkend toetertje. Voorlopig laat ik het wel even zo.
De remklauw lag lekker incourant te liggen elders in het land, 'die's voor mij'. En tsja dan ook gelijk maar twee ankerplaten besteld voor de voorkant. Deze ontbreken.....
Dat was wel een leuk klusje. Wagen opkrikken, wiel eraf en zie daar.....
[IMG]
[/IMG]
Klauw demonteren, rempad eraf, lagers eruit en remschijf eraf. Wat blijft erover?
[IMG]
[/IMG]
Hier met drie uitgeboorde en opgefriste M8 gaten, maar dit ging wel ff lastig zeg.
De drie bouten waren volledig weg! en het resterende stuk ankerplaat wat je in die bak ziet liggen werd alleen maar bijelkaar gehouden door de verbinding FE203.
Dus het ankerplaatje maar gemonteerd met drie M8 RVS bouten, de ankerplaten zijn elektrolitisch verzinkt, toch maar een lakkie erover voor het zicht! (zolang het erop blijft zitten.....)
[IMG]
[/IMG]
En dan het moment! de montage van de klauw! pure emotie!
[IMG]
[/IMG]
Aangezien de schijf nog goed dik is en de blokken ruim voldoende zijn besloten maar even door te remmen met dit geheel.
Resultaat van dit alles is weer een jaartje rijden met Zweedse.
Tussentijds een 230V motorverwarming aangeschaft, 100% origineel en een schakelaar uit een 900 serie en twee elektrisch verwarmbare buitenspiegels. 'Wat voor schakelaar?' 'een tijdrelaisschakelaar'. Geen flauw idee of dat zo heet maar ik noem het maar zo. Het leuke van deze schakelaar is dat deze de zijspiegels en de achterruitverwarming schakelen. De spiegels krijgen 6minuten prik en de achterruit 12 minuten. Dit kan je dan ook mooi zien in die schakelaar. Zolang er 12 volt op staat brand er in die schakelaar een rood/oranje symbooltje voor de spiegel en voor de achterruit. Da's freaken man! mooi inbouwen en een grote meerwaarde in de zin van 'zien'. Voor de liefhebbers; deze schakelaar heeft nummer 1362343 en is rete duur, ik heb €57,69 excl. BTW betaald incl 25% korting. Jaja ik weet het 'waarom geen sloper' omdat ik niet zo bar veel tijd heb om daar langs te gaan en ik nu gewoon weet dat het 100% is. 'Vind ik leuk'.
Wordt vervolgd.
Deze dame gaat wel aan het gas! (dit doe ik voor het millieu ;-) er zit nu een mooi Vogels OMVL systeem in, ben er erg tevreden over. De inbouw is redelijk goed uitgevoerd (ik ben een pietjeprecies dus als ik dan een niet vertind stekkertje zie, een onbehandelde parker of er loopt een draadboompje beroerd..... grrr)
Tsja en als het verbruik net aan 1:5 is dan baal je wel even! gelijk de Auto maar even aan de kast gezet en wat bleek!!! een CO van 8,7..... hoezo controle na inbouw? de motor op 1,6 CO gezet en wat een verschil. Een verbruik van 1:8,5 is zeker haalbaar! Voordat ze naar de 'gasboer' gng natuurlijk wel even de kleppen gecontroleerd qua afstelling. Wat bleek! afstellen was niet nodig na 280.000 km waarbij de laatse 100.000 km. puur masochistisch Zweeds misbruik. Zelfs de afstelplaatjes waren nog nieuw!
Daarna natuurlijk olie en motoroliefilter vervangen, bougies, bak- en diff. olie en een heel lijstje aan kleine verbeterdingen. Te veel om op te noemen. ÃÃn van de eerste dingen die ik gedaan heb tot betrekking 'handig onderdelen zoeken' is de auto aangemeld bij Volvo NL. Da's erg mooi als je met VIDA op chassisnummer gelijk je auto/onderdelen ziet. Daarna natuurlijk de 'stamkaart' bekeken en gezien dat de code voor de bekleding/interieur 5534 is. De lak is 130 en deze Zweedse heeft een B230A motor met daarachter gesleuteld een M47 bak met vijf gangen.
Leuk om te noemen is ook dat toen de auto in Zweden werd afgeleverd deze auto door de bossen mocht crossen met het kenteken MEG423.
Onlangs moest er toch even een APKtje op. Auto nagelopen en wat bleek een vastzittende linker remklauw en een defecte claxon. Van een collega kreeg ik twee hoorns, na montage bleek dat dit twee hoogtonige jongens zijn, wel grappig zo'n grote wagen met een Italiaans klinkend toetertje. Voorlopig laat ik het wel even zo.
De remklauw lag lekker incourant te liggen elders in het land, 'die's voor mij'. En tsja dan ook gelijk maar twee ankerplaten besteld voor de voorkant. Deze ontbreken.....
Dat was wel een leuk klusje. Wagen opkrikken, wiel eraf en zie daar.....
[IMG]
[/IMG]Klauw demonteren, rempad eraf, lagers eruit en remschijf eraf. Wat blijft erover?
[IMG]
[/IMG]Hier met drie uitgeboorde en opgefriste M8 gaten, maar dit ging wel ff lastig zeg.
De drie bouten waren volledig weg! en het resterende stuk ankerplaat wat je in die bak ziet liggen werd alleen maar bijelkaar gehouden door de verbinding FE203.
Dus het ankerplaatje maar gemonteerd met drie M8 RVS bouten, de ankerplaten zijn elektrolitisch verzinkt, toch maar een lakkie erover voor het zicht! (zolang het erop blijft zitten.....)
[IMG]
[/IMG]En dan het moment! de montage van de klauw! pure emotie!
[IMG]
[/IMG]Aangezien de schijf nog goed dik is en de blokken ruim voldoende zijn besloten maar even door te remmen met dit geheel.
Resultaat van dit alles is weer een jaartje rijden met Zweedse.
Tussentijds een 230V motorverwarming aangeschaft, 100% origineel en een schakelaar uit een 900 serie en twee elektrisch verwarmbare buitenspiegels. 'Wat voor schakelaar?' 'een tijdrelaisschakelaar'. Geen flauw idee of dat zo heet maar ik noem het maar zo. Het leuke van deze schakelaar is dat deze de zijspiegels en de achterruitverwarming schakelen. De spiegels krijgen 6minuten prik en de achterruit 12 minuten. Dit kan je dan ook mooi zien in die schakelaar. Zolang er 12 volt op staat brand er in die schakelaar een rood/oranje symbooltje voor de spiegel en voor de achterruit. Da's freaken man! mooi inbouwen en een grote meerwaarde in de zin van 'zien'. Voor de liefhebbers; deze schakelaar heeft nummer 1362343 en is rete duur, ik heb €57,69 excl. BTW betaald incl 25% korting. Jaja ik weet het 'waarom geen sloper' omdat ik niet zo bar veel tijd heb om daar langs te gaan en ik nu gewoon weet dat het 100% is. 'Vind ik leuk'.
Wordt vervolgd.

