25 March 2006, 19:02
Volgens mij waren de GLT''s in 1989 technisch identiek aan de GL versie. Enkel de uitrusting was uitgebreider (centrale portiervergrendeling, blackline trim, vijfspaaks lichtmetaal van de Turbo, getint glas, striping boven de stootstrips op de flanken, blauw pluche interieurbekleding, lederen versnellingsbakhoes en was enkel in wit of grijsmet.(177) te krijgen. De 240 sedan met vijfbak of automaat en de estate enkel met vijfbak.) Deze in MY 1989 ingevoerde variant verdween overigens in MY 1990 weer In Nederland.
In Belgie heeft de GLT volgens mij langer op het leveringsprogramma gestaan. Overigens met de B230 motor! Heel apart in Belgie met hun twee liter fiscus gedoe. 133 pk en ook met automaat leverbaar op de Estate, met voren electrische ramen, pluche bekleding, de black line trim, etc. De blackline trim was voor 10.000 BFRS ook op de GL te bestellen en het "GLT"pack ook op de diesels.
In 1990 verschijnt ook een 240 GLT met 2 liter motor, naast de 2,3 liter motor.
Beide leveren ze 116 pk, waarbij de 2,3 met kat is uitgerust.
In 1991 verdwijnt de GLT, voor de estate komen de S en de SE varianten, net als in Zweden en de sedan blijft als GL verder leverbaar, met als optie, de GLT pack. Dit packket verdwijnt overigens in 1991 ook weer van het leveringsprogramma.
groet
Ruud
In Belgie heeft de GLT volgens mij langer op het leveringsprogramma gestaan. Overigens met de B230 motor! Heel apart in Belgie met hun twee liter fiscus gedoe. 133 pk en ook met automaat leverbaar op de Estate, met voren electrische ramen, pluche bekleding, de black line trim, etc. De blackline trim was voor 10.000 BFRS ook op de GL te bestellen en het "GLT"pack ook op de diesels.
In 1990 verschijnt ook een 240 GLT met 2 liter motor, naast de 2,3 liter motor.
Beide leveren ze 116 pk, waarbij de 2,3 met kat is uitgerust.
In 1991 verdwijnt de GLT, voor de estate komen de S en de SE varianten, net als in Zweden en de sedan blijft als GL verder leverbaar, met als optie, de GLT pack. Dit packket verdwijnt overigens in 1991 ook weer van het leveringsprogramma.
groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)