13 August 2012, 11:23
We zijn weer een stapje verder met het onderhoud van de Polar. Afgelopen maand heb ik de motor 'geflushed' met Fortà Motorflush en er zit nu nieuwe Mobil olie in met een frisse oliefilter. Daarnaast heb ik de bougies, bougiekabels, verdeelkap, brandstoffilter en luchtfilter vervangen. Ik wilde nog de bakolie doen.. maar bleek niet eenvoudig zo op straat... nog ff kijken of ik dat binnenkort nog kan doen.
De (850) radio deed vreemd en ik had nog een erg fijne (maar afschuwelijke moderne) Kenwood radio liggen die het stokje heeft overgenomen van de 850 radio. Voor voorlopig een prima oplossing.
Qua rijgedrag is e.e.a. verbeterd aangezien ik 15" lichtmetaaltjes heb gescoord. Origineel zijn ze (volgens mij) niet, maar met 4 goede michelin energysaver banden rijdt ie weer een stuk stabieler dan de ballonbanden op de 14" staaltjes.
![[Afbeelding: IMG-20120805-WA0007_resized.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/IMG-20120805-WA0007_resized.jpg)
![[Afbeelding: IMG-20120805-WA0012_resized.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/IMG-20120805-WA0012_resized.jpg)
![[Afbeelding: 20120809_170853.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20120809_170853.jpg)
Ik heb het gevoel wel dat motor een stuk soepeler loopt nu. Hij heeft nog wel een klein hikje als ie stationair loopt. Ik had gehoopt dat dat weg zou zijn met de nieuwe elektronicadelen.. wellicht dat ik de gasklep etc nog es moet schoonmaken. Andere ideeën?
Owya, ook nog een toerentellertje gescoord op MP. De KMteller doet t niet, ik verdenk de kabel daarvan. Is het veel werk om die te vervangen? Als ik het toerentellertje erin zet wil die die kabel meteen vervangen. Daarnaast is ook het contactslot een beetje kaduuk 9hij gaat nu alleen nog uit met een aparte (beun)schakelaar dus die moet ook vervangen worden.
Tot zover!
gr,
Stevves,
De (850) radio deed vreemd en ik had nog een erg fijne (maar afschuwelijke moderne) Kenwood radio liggen die het stokje heeft overgenomen van de 850 radio. Voor voorlopig een prima oplossing.
Qua rijgedrag is e.e.a. verbeterd aangezien ik 15" lichtmetaaltjes heb gescoord. Origineel zijn ze (volgens mij) niet, maar met 4 goede michelin energysaver banden rijdt ie weer een stuk stabieler dan de ballonbanden op de 14" staaltjes.
![[Afbeelding: IMG-20120805-WA0007_resized.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/IMG-20120805-WA0007_resized.jpg)
![[Afbeelding: IMG-20120805-WA0012_resized.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/IMG-20120805-WA0012_resized.jpg)
![[Afbeelding: 20120809_170853.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20120809_170853.jpg)
Ik heb het gevoel wel dat motor een stuk soepeler loopt nu. Hij heeft nog wel een klein hikje als ie stationair loopt. Ik had gehoopt dat dat weg zou zijn met de nieuwe elektronicadelen.. wellicht dat ik de gasklep etc nog es moet schoonmaken. Andere ideeën?
Owya, ook nog een toerentellertje gescoord op MP. De KMteller doet t niet, ik verdenk de kabel daarvan. Is het veel werk om die te vervangen? Als ik het toerentellertje erin zet wil die die kabel meteen vervangen. Daarnaast is ook het contactslot een beetje kaduuk 9hij gaat nu alleen nog uit met een aparte (beun)schakelaar dus die moet ook vervangen worden.
Tot zover!
gr,
Stevves,

