24 August 2012, 13:25
Dank voor jullie waardevolle reacties!
Ik heb liever geen carburatie-motor en geen K-jetronic, maar wel een 2300cc motor, liefst met een ander 'normaal' injectie-systeem.
Gezien ik in de toekomst wellicht een LPG-installatie wil aanschaffen, hoewel je eigenlijk op gas moet koken. ;-)
De 245 gebruik ik niet dagelijks, maar moet wel vaak ritten rijden op langere afstanden.
Ik had hem aangeschaft, omdat ik een Volvo wilde, een echte reis-auto, een grote kofferruimte (voor mijn hobby) en meer 'body' om me heen.
Maar het verbruik speelt me nu parten, ondanks de belastingvrijheid.
(betaal wel jaren belasting voor mijn andere auto's, o.a. Volvo's/VW stations, ben dus geen 'goedkopieneukie-rijder')
Dus eigenlijk wil ik er een 2300cc motor inleggen, maar ondertussen kan ik ook de B21E 'oprijden' en ondertussen langzaamaan zoeken naar een goed 2300-exemplaar?
Schiet me nu ineens in gedachten, kan ik het goedlopende B21E blokje met K-Jetronic ook ombouwen naar een ander injectie-systeem dat beter geschikt is voor LPG?
Is dit mogelijk, veel kostbaarder of überhaupt wel verstandig i.v.m. de 2300cc-plannen in de toekomst?
Graag hoor ik jullie reacties.
Groetjes Alex!
Ik heb liever geen carburatie-motor en geen K-jetronic, maar wel een 2300cc motor, liefst met een ander 'normaal' injectie-systeem.
Gezien ik in de toekomst wellicht een LPG-installatie wil aanschaffen, hoewel je eigenlijk op gas moet koken. ;-)
De 245 gebruik ik niet dagelijks, maar moet wel vaak ritten rijden op langere afstanden.
Ik had hem aangeschaft, omdat ik een Volvo wilde, een echte reis-auto, een grote kofferruimte (voor mijn hobby) en meer 'body' om me heen.
Maar het verbruik speelt me nu parten, ondanks de belastingvrijheid.
(betaal wel jaren belasting voor mijn andere auto's, o.a. Volvo's/VW stations, ben dus geen 'goedkopieneukie-rijder')
Dus eigenlijk wil ik er een 2300cc motor inleggen, maar ondertussen kan ik ook de B21E 'oprijden' en ondertussen langzaamaan zoeken naar een goed 2300-exemplaar?
Schiet me nu ineens in gedachten, kan ik het goedlopende B21E blokje met K-Jetronic ook ombouwen naar een ander injectie-systeem dat beter geschikt is voor LPG?
Is dit mogelijk, veel kostbaarder of überhaupt wel verstandig i.v.m. de 2300cc-plannen in de toekomst?
Graag hoor ik jullie reacties.
Groetjes Alex!

