31 August 2012, 13:53
Klik
Klik
Klik
Marvin89 schreef:heb een analoog M47 gevonden voor 50 euro alleen er is iets mis met de 3de versnelling.
wat precies weet de verkoper niet maar ik koop hem toch maar voor 50 euro kan ik die niet laten liggen.
Klik
Nicolaas H schreef:Bak heeft inderdaad een rateltje. Heeft 'ie al sinds ik hem kocht. Volgens mij hadden de M47's dat al in de brochure. Had ik even moeten vermelden. Nooit de intentie gehad dat te verbergen. Ik bied hem ook werkend aan.
Overigens schakelt e.e.a. wel zonder problemen.
Ik zoek een liefhebber/vakman die er interesse in heeft en hem ook zelf reviseren kan.
Klik
Marc1970 schreef:Ik zou niet staan te springen om een eerste versie M47 achter een B30 te hangen. De 1e vier versnellingen zijn prima maar de vijf kan niet veel hebben, zelfs de nieuwere versies (beter gesmeerd) hoor je na een paar ton achter een B230F duidelijk ruisen in 3 en 5. Ik heb er ÃÃn weggegooid na 3 ton, hij reed en schakelde nog goed (tandwielen en synchromesh) maar het gruizige geloei (lager uitgaande as) was niet comfortabel meer. De vervanger ruist ook al, maar ik heb me aangewend de 5 pas bij constant 110+ te gebruiken, en terug te schakelen als ik ergens vaart wil maken. Het Oude Rijden.
In de vijfde versnelling geef je behoorlijk gas en maak je echt wel een hoop koppel als je 120 gaat en een kleine inhaalmanoevre doet bijvoorbeeld.
De originele M400 (van Getrag) vierbak achter de B30 houdt niet over, deze was speciaal gemaakt voor de B30 maar geen succes. De M46 is de way to go als je 5 duurzame versnellingen achter een B30 wilt.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km

