31 August 2012, 16:37
LPG op een carb of injectie Volvo motor maakt niet uit, beide moet je wat vaker kleppen meten/stellen en verder niks. Tenminste, ik doe verder niks aan de afstelling van mijn B230F op LPG. De installatie zat er al in, een hoop vacuumslangen, een computertje, een lamda-fopper en kleppen als ik die vergelijk met de LPG installatie in mijn 144's met carb motor (qua techniek vergelijkbaar met een gasfornuis).
Ik doe dus ook niks aan de afstelling van mijn B20A's op LPG, behalve kleppen stellen zo af en toe.
Als ik van nu vanaf nul zoals jij een 2.3 motor met LPG wilde, zou ik een B23(0)A of evt. B230K nemen. Carb motoren zijn helemaal stand-alone met een jerrycan benzine en een accu aan de gang te houden, een EFI motor (zoals de B230F of FB) heeft ook nog eens vele meters kabel, computers, sensors en pompen nodig.
Ik doe dus ook niks aan de afstelling van mijn B20A's op LPG, behalve kleppen stellen zo af en toe.
Als ik van nu vanaf nul zoals jij een 2.3 motor met LPG wilde, zou ik een B23(0)A of evt. B230K nemen. Carb motoren zijn helemaal stand-alone met een jerrycan benzine en een accu aan de gang te houden, een EFI motor (zoals de B230F of FB) heeft ook nog eens vele meters kabel, computers, sensors en pompen nodig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

