6 September 2012, 12:52
Heb dit proces ooit zelf doorlopen, eerst de bumpers laten schuren en polijsten bij een professioneel bedrijf (geloof dat het in Hilversum was). Leken wel mijnwerkers die polijsters, helemaal zwart van het polijstafval! Je kun het natuurlijk ook zelf proberen (bijv. met Belgom alu) maar met speciale machines gaat het simpelweg sneller en beter.
Hierna heb ik de bumpers bij een anodiseerbedrijf gebracht, belangrijk om het niet te lang in het bad te laten hangen zodat de glans mooi blijft (hoe langer in het bad hoe minder chroom-look en je krijgt dan een beetje gele glans). Het resultaat was bij mij mooi maar de basis was een goede bumper met weinig tot geen corrosie.
De kosten zijn vrij hoog, weet het niet meer precies. Maar wanneer ik nu een bumper zou moeten restaureren dan zou ik hem laten spuiten omdat je tegenwoordig hele mooie sterke 2K lakken hebt die het origineel (geborsteld alu) zeer goed benaderen, uiteindelijk duurzamer en goedkoper!
Succes en wat je ook doet: zou leuk zijn om het resultaat te zien!
Hierna heb ik de bumpers bij een anodiseerbedrijf gebracht, belangrijk om het niet te lang in het bad te laten hangen zodat de glans mooi blijft (hoe langer in het bad hoe minder chroom-look en je krijgt dan een beetje gele glans). Het resultaat was bij mij mooi maar de basis was een goede bumper met weinig tot geen corrosie.
De kosten zijn vrij hoog, weet het niet meer precies. Maar wanneer ik nu een bumper zou moeten restaureren dan zou ik hem laten spuiten omdat je tegenwoordig hele mooie sterke 2K lakken hebt die het origineel (geborsteld alu) zeer goed benaderen, uiteindelijk duurzamer en goedkoper!
Succes en wat je ook doet: zou leuk zijn om het resultaat te zien!
262C ‘78 | Amazon Combi ‘67 | V90 ‘98 | 245GLT ‘87 | 245GL ‘78 | 244GL Classic ‘93 | 245GL Classic ‘93 | 244GL ‘86 | 1800ES ‘73 | Saab 9-3 2.0T Cabrio ‘07 | XC70 2.5T ‘05 | XC70 2.5T ‘04 | XC90 V8 ‘07 | 245GL ‘82 | 265GLE ‘78 | 245DL ‘76 | 745GLE ‘86 | V90 T6 CC OR '19