8 September 2012, 09:20
Het gevaar van dat het nu weer opspeelt is dat het puur nog een politiek statement is. In mijn ogen heeft het dan alleen nog te maken met verkiezingen en verkiezingsbeloftes. Dat kan de ratio achter een maatregel naar de achtergrond doen verdwijnen. Hij moet dan doorgevoerd worden omdat dat nu eenmaal in het programma stond. Pas achteraf zal dan blijken dat hij niet zo goed uitpakt (of wel). In mijn ogen is dit ook hoe de PVV groot is geworden.
Dit in tegenstelling tot gewone voorstellen aan de Tweede Kamer waarbij er meer op inhoud gelobbyd wordt om een meerderheid te verkrijgen.
Of heb ik dan een verkeerd beeld van hoe politiek (helaas) werkt.
Toch vrees ik dat het nu geen gezwets is. Moeten we dan als oldtimer bezitters ook populistisch gaan stemmen?
En wat dan? VVD? Die bij de hypotheekrente aftrek het standpunt inneemt dat de overheid betrouwbaar moet zijn en er dus niet getornd wordt aan bestaande hypotheken.
Dit in tegenstelling tot gewone voorstellen aan de Tweede Kamer waarbij er meer op inhoud gelobbyd wordt om een meerderheid te verkrijgen.
Of heb ik dan een verkeerd beeld van hoe politiek (helaas) werkt.
Toch vrees ik dat het nu geen gezwets is. Moeten we dan als oldtimer bezitters ook populistisch gaan stemmen?
En wat dan? VVD? Die bij de hypotheekrente aftrek het standpunt inneemt dat de overheid betrouwbaar moet zijn en er dus niet getornd wordt aan bestaande hypotheken.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl