15 September 2012, 18:54
Hallo
Gisteren heb ik mijn motor B230 F uit Volvo station 230 1989 vervangen door een B200F van 1992.
Van te voren gekeken of de jetronic van de 200 F ook op de 230 F draaide om deze eventueel te vervangen. Deed het ook prima in 230 "omgeving".
De 200 F zit er nu in. Maar de jetronic doet niets meer.
Ik kan niets uitlezen en geen simulatietest uitvoeren.
Het lampje van het diagnosepunt brandt wel als ik er op druk, maar verder niets.
De jetronic van de 200F er in gedaan.
Zelfde resultaat, doet niets.
De bougies vonken niet.
Kan het zijn dat het jetronic SYSTEEM niets meer doet omdat:
- ik de verstuivers van de 200 in de 230 gedaan omdat die er beter uitzagen, (nummer op de verstuivers zijn wel anders).
- ik mogelijk de aardekabel vanaf de accu fout (?) heb aangesloten > aan een bout op de motor. Volgens electr. schema moet
die op de startmotor maar daar zat die volgens mij niet en past daar ook niet ergens op.
- er een specifieke jetronic hhoofdzekering doorgebrand is. Zo ja waar zit die?
Op het 230 blok zitten twee connectors op dezelfde plek als bij de 200 daar heb ik de stekkers op gedaan.
Op de 200 zit helemaal rechts een extra connector op het blok moet daar een van de eerder genoemde twee op?
Hellup zit al een dag te zoeken hoe de auto levend te krijgen.
Gisteren heb ik mijn motor B230 F uit Volvo station 230 1989 vervangen door een B200F van 1992.
Van te voren gekeken of de jetronic van de 200 F ook op de 230 F draaide om deze eventueel te vervangen. Deed het ook prima in 230 "omgeving".
De 200 F zit er nu in. Maar de jetronic doet niets meer.
Ik kan niets uitlezen en geen simulatietest uitvoeren.
Het lampje van het diagnosepunt brandt wel als ik er op druk, maar verder niets.
De jetronic van de 200F er in gedaan.
Zelfde resultaat, doet niets.
De bougies vonken niet.
Kan het zijn dat het jetronic SYSTEEM niets meer doet omdat:
- ik de verstuivers van de 200 in de 230 gedaan omdat die er beter uitzagen, (nummer op de verstuivers zijn wel anders).
- ik mogelijk de aardekabel vanaf de accu fout (?) heb aangesloten > aan een bout op de motor. Volgens electr. schema moet
die op de startmotor maar daar zat die volgens mij niet en past daar ook niet ergens op.
- er een specifieke jetronic hhoofdzekering doorgebrand is. Zo ja waar zit die?
Op het 230 blok zitten twee connectors op dezelfde plek als bij de 200 daar heb ik de stekkers op gedaan.
Op de 200 zit helemaal rechts een extra connector op het blok moet daar een van de eerder genoemde twee op?
Hellup zit al een dag te zoeken hoe de auto levend te krijgen.