18 September 2012, 23:36
Ik heb het bij twee auto's gedaan, de eerste keer ging prima, dat was een 'dikke' as van onder een 245. Dus met veel zelfvertrouwen aan de 2e begonnen, maar dat liep ff anders. Dat was een 'dunne' as van een 244 uit 1980 met BW55 automaatbak. Drie assen verder, doet hij het nu goed...
Het probleem waar ik tegenaan liep, is het goed recht terugslaan/-persen van de busjes. Hij hoeft maar even scheef te zitten en je molt de gaffel. De busjes gaan dan speling krijgen, wat je in eerste instantie niet eens merkt, maar wel als de as weer onder de auto zit.
Geleerd dat je het terugslaan heel voorzichtig met een klein hamertje moet doen, waarmee je steeds rondom een klein tikje op het busje geeft. Als hij er eenmaal goed inzit, kan je met groffer geweld persen of slaan.
't Is maar een tip. Wel leuk als het lukt!
Het probleem waar ik tegenaan liep, is het goed recht terugslaan/-persen van de busjes. Hij hoeft maar even scheef te zitten en je molt de gaffel. De busjes gaan dan speling krijgen, wat je in eerste instantie niet eens merkt, maar wel als de as weer onder de auto zit.
Geleerd dat je het terugslaan heel voorzichtig met een klein hamertje moet doen, waarmee je steeds rondom een klein tikje op het busje geeft. Als hij er eenmaal goed inzit, kan je met groffer geweld persen of slaan.
't Is maar een tip. Wel leuk als het lukt!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68