4 November 2014, 17:41
Na lange stilte in dit topic in een nieuwe fase aanbeland, vandaar weer een nieuwe post.
De 245 staat nog steeds geschorst, met verlopen APK en zonder verzekering gestald.
Maar nu, hoe dit weer te doorbreken?
Je mag geschorst naar de APK rijden (aldus RDW site).
Je mag met een verlopen APK naar de APK rijden (aldus de RDW).
Maar dan moet je natuurlijk wel een verzekering hebben.
Verzekering aangevraagd (oldtimer WA), maar die kan niet worden afgesloten. Reden: op een geschorst kenteken zou geen WA verzekering kunnen worden aangemeld. Advies is om eerst schorsing op te heffen.
Hef ik de schorsing echter op, dan moet ik ook weer direct verzekerd zijn, en APK hebben.
Kortom, hoe doorbreek je deze visceuze circel?
Klopt het dat je geen (WA) kunt aanmelden op een geschorst kenteken?
PS: de auto-ambulance kan ik zelf ook bedenken, maar lijkt me wat overtrokken voor een administratieve pat-stelling.
De 245 staat nog steeds geschorst, met verlopen APK en zonder verzekering gestald.
Maar nu, hoe dit weer te doorbreken?
Je mag geschorst naar de APK rijden (aldus RDW site).
Je mag met een verlopen APK naar de APK rijden (aldus de RDW).
Maar dan moet je natuurlijk wel een verzekering hebben.
Verzekering aangevraagd (oldtimer WA), maar die kan niet worden afgesloten. Reden: op een geschorst kenteken zou geen WA verzekering kunnen worden aangemeld. Advies is om eerst schorsing op te heffen.
Hef ik de schorsing echter op, dan moet ik ook weer direct verzekerd zijn, en APK hebben.
Kortom, hoe doorbreek je deze visceuze circel?

Klopt het dat je geen (WA) kunt aanmelden op een geschorst kenteken?
PS: de auto-ambulance kan ik zelf ook bedenken, maar lijkt me wat overtrokken voor een administratieve pat-stelling.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005