15 February 2013, 21:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 February 2013, 22:41 door Marc1970.)
De injectors krijgen 12V vanaf het injectierelais, en worden geaard door de ECU, dat gaat via pin 18 op de ECU. Maar hoe dat dan in werkelijkheid wordt gedaan weet ik niet, ik gok dat de draad onderbroken wordt met een relais. De kleuren vd draden kan je ws. wel vinden bij de stekkers op de injectors.
Mijn 240 heeft LPG en dezelfde injectie, ik heb niks geks gezien bij de motorkabelboom dus ik denk dat de draad ergens in de buurt vd ECU onderbroken wordt. Het elektrische gebeuren onder mijn dashboard bestaat voornamelijk uit 3M connectors, daar kan ik je niet mee helpen.
Hoe de ECU erop reageert zou ik niet weten, dat is allemaal aan jou om uit te vinden. Misschien zijn er nog LPG inbouwers die de LH2.4 kennen?
Oh wacht, de B280F is met LH2.2. Dan gaat het signaal voor de injectors via pin 13 op de ECU. Hier nuttige info over B280F injectie etc: http://www.volvobertone.com/grp2780.html Bij de meeste (elektronische) injectiesystemen blijven de pompen meelopen als-ie op LPG rijdt, de brandstof gaat gewoon rond en rond ws. voor koeling vd injectors.
Mijn 240 heeft LPG en dezelfde injectie, ik heb niks geks gezien bij de motorkabelboom dus ik denk dat de draad ergens in de buurt vd ECU onderbroken wordt. Het elektrische gebeuren onder mijn dashboard bestaat voornamelijk uit 3M connectors, daar kan ik je niet mee helpen.
Hoe de ECU erop reageert zou ik niet weten, dat is allemaal aan jou om uit te vinden. Misschien zijn er nog LPG inbouwers die de LH2.4 kennen?
Oh wacht, de B280F is met LH2.2. Dan gaat het signaal voor de injectors via pin 13 op de ECU. Hier nuttige info over B280F injectie etc: http://www.volvobertone.com/grp2780.html Bij de meeste (elektronische) injectiesystemen blijven de pompen meelopen als-ie op LPG rijdt, de brandstof gaat gewoon rond en rond ws. voor koeling vd injectors.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969