2 March 2013, 21:49
Ik ben de laatste tijd ook met de techniek bezig geweest; zo heb ik een paar opgefriste remklauwen klaarliggen voor montage en heb ik alle elektrische spul in het dashboard werkend inclusief overdrive lampje. Verder heb ik de M410 bak enkele weken terug (twee keer) ingebouwd. Een paar dagen na de eerste inbouwpoging hing er een druppel olie aan de bak. Balen! Dat heb ik kunnen oplossen door de bouten tussen het koppelingshuis en de bak na te trekken. (Daarvoor moest de bak er helaas nog een keerjte onderuit.) Kennelijk had het een en ander zich wat gezet, tijdens de eerste montage poging. Ik kon die bouten bijna een kwartslag vaster draaien. Nu blijft de bak mooi droog.
Nadat de bak eronder zat, heb ik de uitlaat voorzien van nieuwe dempers en de motor maar eens tot leven gewekt. De motor loopt momenteel nog niet echt mooi, maar het is voldoende om door de werkplaats te kunnen rollen (naar de brug en weer terug in de hoek). De bak is trouwens geruisloos en schakelt uitstekend. Dat heet; van R naar 1 en vise versa. Aangezien ik nog geen remmen heb, heb ik nog geen echt testrondje gereden.....
Nadat de bak eronder zat, heb ik de uitlaat voorzien van nieuwe dempers en de motor maar eens tot leven gewekt. De motor loopt momenteel nog niet echt mooi, maar het is voldoende om door de werkplaats te kunnen rollen (naar de brug en weer terug in de hoek). De bak is trouwens geruisloos en schakelt uitstekend. Dat heet; van R naar 1 en vise versa. Aangezien ik nog geen remmen heb, heb ik nog geen echt testrondje gereden.....

