5 March 2013, 21:49
Best prima om een auto met een daily afstand van 10 km te testen op betrouwbaarheid. Betrouwbaar is ie nog niet volledig (voor zover een auto van 30 jaar dat volledig kan zijn). Gisteren voor de tweede keer stilgevallen. Nu vanwege een te lege accu. De dynamo geeft net geen 12 volt af... lijkt me te weinig. Zou het ook kunnen zijn dat de vsnaar aan het einde van zn latijn is en daardoor de dynamo een beetje doorslippend te weinig stroom afgeeft? Of is dit duidelijk gewoon een dynamo/koolborstels verhaal?
De stuurbekrachtiging lijkt ook een eigen willetje te hebben en valt soms uit, de vsnaren slippen regelmatig door (bij eentje hangt de bovenlaag ook wat los) . dus wellicht dat ik met het vervangen van de drie (een dubbele voor de dynamo en eentje voor de stuurbekrachtigingspomp) vsnaren twee klappen in een keer kan slaan! Wat kan je trouwens beroerd bij die dynamo met die turbo-meuk erboven! En dan wilde ik er ook nog een intercooler op zetten... ppf.. geen ruimte meer over. Aangeizne ik er van boven zo slecht bij kan weet iemand hoeveel ampere-dynamo's er doorgaans aan een B21ET werd gehangen? Gewoon 65A? Of is een 80A aan te raden als ie toch kaduuk blijkt te zijn?
Daarnaast 'zweten' de slangetjes op de k-jet spinnenkop. Buiten het feit dat het niet goed is voor het systeem is t ook nog zonde van de benzine (je bent een hollander of niet). Die slangetjes zijn duidelijk ook niet meer in topstaat.(nu met foto) Kan je die er schaamteloos vanaf trekken en vervangen? Of gooi je dan qua druk ofzo het k-jetsysteem in de war? (ik probeer k-jet te begrijpen maar ben er nog niet uit).
![[Afbeelding: 20130305_111541_zpsf04e497a.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130305_111541_zpsf04e497a.jpg)
Van t weekend trouwens nog even tijd gevonden om m van de buitenzijde te wassen. Voor het echt fraaie moet ik de spatborden voor vervangen, die zijn niet best meer. Bij de koop had ik drie erg goede deuren, als ik mocht beslissen om de auto een vers laklaagje te geven dan komen deze deuren er uiteraard in. Nadat de mindere plekjes aangepakt gaan worden! Maar ach, zover is het nog lang niet. Eerst de auto technisch in orde maken en vervolgens staat een lpg-dampgasinjectiesysteem met programmeerbare ECU erg hoog op mijn lijstje...
Nog een feateaux dan voor de complete look!
![[Afbeelding: 20130303_144746_zps01a61ea3.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130303_144746_zps01a61ea3.jpg)
gr,
Stevves.
De stuurbekrachtiging lijkt ook een eigen willetje te hebben en valt soms uit, de vsnaren slippen regelmatig door (bij eentje hangt de bovenlaag ook wat los) . dus wellicht dat ik met het vervangen van de drie (een dubbele voor de dynamo en eentje voor de stuurbekrachtigingspomp) vsnaren twee klappen in een keer kan slaan! Wat kan je trouwens beroerd bij die dynamo met die turbo-meuk erboven! En dan wilde ik er ook nog een intercooler op zetten... ppf.. geen ruimte meer over. Aangeizne ik er van boven zo slecht bij kan weet iemand hoeveel ampere-dynamo's er doorgaans aan een B21ET werd gehangen? Gewoon 65A? Of is een 80A aan te raden als ie toch kaduuk blijkt te zijn?
Daarnaast 'zweten' de slangetjes op de k-jet spinnenkop. Buiten het feit dat het niet goed is voor het systeem is t ook nog zonde van de benzine (je bent een hollander of niet). Die slangetjes zijn duidelijk ook niet meer in topstaat.(nu met foto) Kan je die er schaamteloos vanaf trekken en vervangen? Of gooi je dan qua druk ofzo het k-jetsysteem in de war? (ik probeer k-jet te begrijpen maar ben er nog niet uit).
![[Afbeelding: 20130305_111541_zpsf04e497a.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130305_111541_zpsf04e497a.jpg)
Van t weekend trouwens nog even tijd gevonden om m van de buitenzijde te wassen. Voor het echt fraaie moet ik de spatborden voor vervangen, die zijn niet best meer. Bij de koop had ik drie erg goede deuren, als ik mocht beslissen om de auto een vers laklaagje te geven dan komen deze deuren er uiteraard in. Nadat de mindere plekjes aangepakt gaan worden! Maar ach, zover is het nog lang niet. Eerst de auto technisch in orde maken en vervolgens staat een lpg-dampgasinjectiesysteem met programmeerbare ECU erg hoog op mijn lijstje...
Nog een feateaux dan voor de complete look!
![[Afbeelding: 20130303_144746_zps01a61ea3.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20130303_144746_zps01a61ea3.jpg)
gr,
Stevves.

