5 April 2013, 15:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 April 2013, 16:00 door BartWillem.)
Nou, meneer Pronk had eigenlijk weinig te melden.
Behalve dat hij het nog steeds oneens is met de kilometrage van oldtimers wat in dat CPL-rapport stond. Ze hadden zelf ook een onderzoek gedaan (die op Fehac.eu stond) maar hij gooide zelf zijn betoog al omver door te zeggen dat het wellicht rooskleurig ingevuld is en de groep die dagelijks ermee rijdt niet behoren tot de Fehac-doelgroep en dus die enquete niet ingevuld hebben.
Verder opperde hij nog om de leeftijdsgrens naar 30 jaar voor benzine/LPG te verhogen en 35 jaar voor diesels. Ik reageerde via Twitter op BNR Nieuwsradio en ze stelden meteen de vraag aan Pronk (en werd m'n naam mooi genoemd
). Hij was van mening dat 35-jarige diesels een stuk minder geschikt zijn en het zal dus geen issue worden (ter vergelijking: ik heb een 244 diesel gehad uit 1979 die in 2014 35 jaar is en daar kan je net zo goed dagelijks mee rijden als een 244 diesel uit 1985). Verder had hij nog geen idee wat er in het definitieve voorstel van Weekers komt te staan, ondanks dat hij heeft deelgenomen aan de gesprekken.
Ook sprak Pronk inderdaad over de oldtimerhandel en eventuele faillissementen van garagebedrijven. Wel gaf hij aan dat onder die paar faillisementen die er waren vooral bedrijven zaten die in Mercedes-diesels deden. Meer faillissementen sluit hij niet uit (maar kan natuurlijk ook los staan van de oldtimerdiscussie en gewoon door de economische crisis komen).
Ik heb even een kleine samenvatting gemaakt met de belangrijkste punten: http://www.volvotips.com/index.php/2013/...wednesday/ (en ook meteen uitgelegd voor de buitenlanders hoe het probleem rond de oldtimers hier in elkaar steekt).
De brief naar de Tweede Kamer is uitgesteld en het voorstel voor de nieuwe regeling wordt komende woensdag bekend gemaakt. Eigenlijk hadden ze alleen dit kunnen meedelen.
Ik denk dat de BNR Autoshow straks hier terug te luisteren is: http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/



Ook sprak Pronk inderdaad over de oldtimerhandel en eventuele faillissementen van garagebedrijven. Wel gaf hij aan dat onder die paar faillisementen die er waren vooral bedrijven zaten die in Mercedes-diesels deden. Meer faillissementen sluit hij niet uit (maar kan natuurlijk ook los staan van de oldtimerdiscussie en gewoon door de economische crisis komen).
Ik heb even een kleine samenvatting gemaakt met de belangrijkste punten: http://www.volvotips.com/index.php/2013/...wednesday/ (en ook meteen uitgelegd voor de buitenlanders hoe het probleem rond de oldtimers hier in elkaar steekt).
De brief naar de Tweede Kamer is uitgesteld en het voorstel voor de nieuwe regeling wordt komende woensdag bekend gemaakt. Eigenlijk hadden ze alleen dit kunnen meedelen.

Ik denk dat de BNR Autoshow straks hier terug te luisteren is: http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/