18 November 2014, 16:30
Hallo,
Voor een "restomod" "daily driver" project wil ik een modern motorblok en automaat in een Volvo 1800 ES gaan leggen.
De volgende randvoorwaarden;
- Van een dwarsgeplaatste kan evt een in lijn gemaakt worden. Daar is tijd en budget voor.
- Bij voorkeur een 4 cylinder, absoluut geen 6 pitter.
- Must; Moet een Volvo blok zijn. Automaatbak die er aan gemaakt wordt bij voorkeur ook, geen must.
- Motor management wordt geregeld door een Emarald computer. De originele computer gaar eraf.
- Niet minder dan 1.800 cc.
- Gewenst vermogen tussen 175 en 200Pk.
- Niet ouder dan 8 jaar.
- Niet meer dan 50.000 km gelopen.
- Hoeft geen race blok te worden, dus niet te zenuwachtig maar wel pittig genoeg voor gebruik in verkeer.
- Verbruik maximaal 1l op 10km, zuiniger is welkom. (Aangezien er veel mee gereden gaat worden.)
- Moet passend te maken zijn in een 1800 ES zonder chassis of carosserie te wijzigen. (Om de 1/3, 2/3 regel van RDW te respecteren. Evt carterpan aanpassen is geen probleem.
- bij voorkeur rechtop te plaatsen, indien niet mogelijk mag hij schuin.
Wat is jullie suggestie?
Voor een "restomod" "daily driver" project wil ik een modern motorblok en automaat in een Volvo 1800 ES gaan leggen.
De volgende randvoorwaarden;
- Van een dwarsgeplaatste kan evt een in lijn gemaakt worden. Daar is tijd en budget voor.
- Bij voorkeur een 4 cylinder, absoluut geen 6 pitter.
- Must; Moet een Volvo blok zijn. Automaatbak die er aan gemaakt wordt bij voorkeur ook, geen must.
- Motor management wordt geregeld door een Emarald computer. De originele computer gaar eraf.
- Niet minder dan 1.800 cc.
- Gewenst vermogen tussen 175 en 200Pk.
- Niet ouder dan 8 jaar.
- Niet meer dan 50.000 km gelopen.
- Hoeft geen race blok te worden, dus niet te zenuwachtig maar wel pittig genoeg voor gebruik in verkeer.
- Verbruik maximaal 1l op 10km, zuiniger is welkom. (Aangezien er veel mee gereden gaat worden.)
- Moet passend te maken zijn in een 1800 ES zonder chassis of carosserie te wijzigen. (Om de 1/3, 2/3 regel van RDW te respecteren. Evt carterpan aanpassen is geen probleem.
- bij voorkeur rechtop te plaatsen, indien niet mogelijk mag hij schuin.
Wat is jullie suggestie?