16 April 2013, 12:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 April 2013, 12:37 door Volvo 142 B23.)
Arn02 schreef:Volgens mij is de 190D niet de oorzaak van het probleem, maar het gevolg van een heel ander probleem. Namelijk dat autobezit, en brandstof, en aanschaf, en parkeren, en bekeuringen in Nederland absurd veel geld kost. Veel meer dan in omringende landen. Je zou het woord "buitenproportioneel" kunnen gebruiken. Water stroomt naar het laagste punt dus geen wonder dat men belastingvrije alternatieven gaat zoeken. Want de mensen met een 190D zijn doorgaans gewoon mensen met een baantje, en niet met carriere+leasebak.
En dat is de beste samenvatting van het verhaal tot nu toe. De gemiddelde 'milieuvriendelijke' prius word niet gereden door de bevolking met de topinkomens. Om de doodeenvoudige reden dat men (en ik) ze niet kan betalen. En je voor het bedrag voor zon auto een verrekkes onhandige zware niet eens zo zuinig met brandstof omspringende hard afschrijvende Toyota krijgt. En Jan met de pet wil sochtends nou eenmaal ook gewoon naar z'n werk. Nu heb ik de mazzel nog een beetje mrb te kunnen missen. Maar 190d rijden is naar mijn mening geen hobby.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014