21 April 2013, 23:02
Bij de benzine-V40's zijn de motoren niet van Renault maar van Mitsubishi (alleen de 1.8 GDI) en Volvo (1.8 en 2-liter). Dat Volvo-blok is gewoon het 850-blok maar dan met 1 cilinder minder. Dus net zo betrouwbaar, maar iets minder leuk motorgeluid dan de 5-cilinder, maar wel zuiniger (reken op 1 op 13). 
De 240 zal altijd een liefhebbers-auto blijven, ook wanneer ze niet belastingvrij zijn: de knakenrijders zullen eruit weggejaagd worden maar het ding is zo erg geliefd dat de liefhebbers er echt wel in blijven rijden (kijk maar eens hoeveel 1990-1993 modellen er nog rondrijden, en die betalen de volle mep belasting). Voor een 740 uit 1984-1986 zal 't een ander verhaal worden: die auto's waren wat duurder omdat ze belastingvrij waren, terwijl je een 740 van 1987 of later vaak al voor 600-1000 Euro kan kopen.

De 240 zal altijd een liefhebbers-auto blijven, ook wanneer ze niet belastingvrij zijn: de knakenrijders zullen eruit weggejaagd worden maar het ding is zo erg geliefd dat de liefhebbers er echt wel in blijven rijden (kijk maar eens hoeveel 1990-1993 modellen er nog rondrijden, en die betalen de volle mep belasting). Voor een 740 uit 1984-1986 zal 't een ander verhaal worden: die auto's waren wat duurder omdat ze belastingvrij waren, terwijl je een 740 van 1987 of later vaak al voor 600-1000 Euro kan kopen.