Alle open daken lekken iets daar zijn 4 afvoerbuizen voor, die zou je eens na kunnen kijken/doorprikken met eind draad. Het rubber van dit dak gaat ook slijten zo zachtjes aan. Het is meest een Golde of afgeleide.
De pinker schuift op de koplamp, maar dat is ook vaak hard/afgebroken/vulmaarin. Mooist is de hele koplampunit eraf te halen om het eens rustig te bekijken (3 moertjes, erg roestig, draaien dol etc). Hele units zijn iets van 25 euro 2e hands.
Ik denk dat de interieurverlichting ergens kortsluiting maakt, ws. bij de deurschakelaartjes. De bedrading van die dingen staat over de hele lengte op 12V dus plek genoeg om kortsluiting te maken. Koop een hele zooi 8A zekeringen en ga alle deuren, kleppen open-dicht doen met interieurschakelaar aan/uit, en hopelijk vind je dan de schuldige. Alleen keramieken zekeringen passen (neem de echte van keramiek niet de neppers van hard plastic).
Starten met choke voluit en dan meteen weer terugduwen tot een rustig toerental. Rustig wegrijden, bij teveel gas verzuipt-ie (dat is de functie vd choke, mengselverrijking). Na half minuutje choke situatie nogmaals evalueren, is een beetje afhankelijk van rijstijl, buitentemp, etc. Hoedanook de choke zo snel mogelijk induwen want dat slorpt werkelijk benzine.
LPG weet ik niet of je dat rendabel krijgt, reken maar uit.
Dit zijn echt de lelijkste wieldoppen ooit gemaakt, en zo'n beetje uitgestorven, het zou het echt geweldig zijn als je ze liet zitten. Deze 240 is een mooie vondst natuurlijk, proficiat.
De pinker schuift op de koplamp, maar dat is ook vaak hard/afgebroken/vulmaarin. Mooist is de hele koplampunit eraf te halen om het eens rustig te bekijken (3 moertjes, erg roestig, draaien dol etc). Hele units zijn iets van 25 euro 2e hands.
Ik denk dat de interieurverlichting ergens kortsluiting maakt, ws. bij de deurschakelaartjes. De bedrading van die dingen staat over de hele lengte op 12V dus plek genoeg om kortsluiting te maken. Koop een hele zooi 8A zekeringen en ga alle deuren, kleppen open-dicht doen met interieurschakelaar aan/uit, en hopelijk vind je dan de schuldige. Alleen keramieken zekeringen passen (neem de echte van keramiek niet de neppers van hard plastic).
Starten met choke voluit en dan meteen weer terugduwen tot een rustig toerental. Rustig wegrijden, bij teveel gas verzuipt-ie (dat is de functie vd choke, mengselverrijking). Na half minuutje choke situatie nogmaals evalueren, is een beetje afhankelijk van rijstijl, buitentemp, etc. Hoedanook de choke zo snel mogelijk induwen want dat slorpt werkelijk benzine.
LPG weet ik niet of je dat rendabel krijgt, reken maar uit.
Dit zijn echt de lelijkste wieldoppen ooit gemaakt, en zo'n beetje uitgestorven, het zou het echt geweldig zijn als je ze liet zitten. Deze 240 is een mooie vondst natuurlijk, proficiat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

