17 June 2013, 17:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 June 2013, 18:10 door RonnieDuck.)
Goededag
Vanuitgaande dat de ontsteking e.d allemaal werkt, is een mogelijkheid om te kijken als volgt. Zet je contact aan en verwijder de elektrische aansluiting op de luchtweger (stekertje) Als het goed is kan je dan controleren of je brandstofpomp(en) werkt.
Als dit het geval is kan je de luchtweger oplichten zodat het lijkt alsof de motor lucht aanzuigt, (die staat natuurlijk niet aan). Als het goed is kun je de injectoren horen zingen wat inhoud dat ze brandstof spuiten!
Om koude-start injector te testen kan je deze uit het inlaat traject sleutelen. Als je brandstof toevoer en de elektrische aansluiting op de koude-start injector laat zitten en bovenstaande wederom uitvoert mag de koude-start injector niet meer dan 1 druppel benzine per minuut lekken. Doet hij dit wel dan lekt hij te veel en dan krijg je wat Hans beschrijft en blijft hij de motor "verzuipen".
Als blijkt dat de koude-start injector niet lekt, moeten we die natuurlijk ook nog testen. Hij gaat inspuiten op de startmotor als de motor koud is. Dus even de koude-start injector in een potje en dan behalve contact aan dus gaan starten. Spuit hij brandstof is het goed! Dan moet je de oorzaak elders zoeken, bijv in de hulpluchtregelaar of bij de dempdrukregelaar.
Spuit de koude-start injector niet dan is of de injector stuk of de thermo-tijdschakelaar. Dit kan je doormeten, maar dan moet je maar even roepen als dit het geval is.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Met vr gr
Ronald
Vanuitgaande dat de ontsteking e.d allemaal werkt, is een mogelijkheid om te kijken als volgt. Zet je contact aan en verwijder de elektrische aansluiting op de luchtweger (stekertje) Als het goed is kan je dan controleren of je brandstofpomp(en) werkt.
Als dit het geval is kan je de luchtweger oplichten zodat het lijkt alsof de motor lucht aanzuigt, (die staat natuurlijk niet aan). Als het goed is kun je de injectoren horen zingen wat inhoud dat ze brandstof spuiten!
Om koude-start injector te testen kan je deze uit het inlaat traject sleutelen. Als je brandstof toevoer en de elektrische aansluiting op de koude-start injector laat zitten en bovenstaande wederom uitvoert mag de koude-start injector niet meer dan 1 druppel benzine per minuut lekken. Doet hij dit wel dan lekt hij te veel en dan krijg je wat Hans beschrijft en blijft hij de motor "verzuipen".
Als blijkt dat de koude-start injector niet lekt, moeten we die natuurlijk ook nog testen. Hij gaat inspuiten op de startmotor als de motor koud is. Dus even de koude-start injector in een potje en dan behalve contact aan dus gaan starten. Spuit hij brandstof is het goed! Dan moet je de oorzaak elders zoeken, bijv in de hulpluchtregelaar of bij de dempdrukregelaar.
Spuit de koude-start injector niet dan is of de injector stuk of de thermo-tijdschakelaar. Dit kan je doormeten, maar dan moet je maar even roepen als dit het geval is.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Met vr gr
Ronald
264 RULES!!!!