30 June 2013, 22:49
Klein verhaaltje van de 244 '76:
2.1 ltr
192dkm gelopen (afgelezen km stand)
Stuurbekrachtiging
Ik heb de Volvo 244 uit 1976 gekocht in maart 2013.
Toen ik de auto ging bekijken bleek al gauw dat het koelvloeistof reservoir leeg was..
Ik dacht gelijk aan een 'lekke kop', dit bleek echter ook het geval te zijn.
Vervolgens de cilinderkop gedemonteerd en via marktplaats een andere cilinderkop weten te scoren.
Met vlakken & afpersen was ik hetzelfde bedrag kwijt, maar bij de 'nieuwe' gereviseerde kop zat een factuur van €450,-. (2 maanden oud)
Omdat ik de kop eraf had en niet wist hoe oud de distributieriem was heb ik die gelijk vernieuwd samen met me oom.
Met enige hulp was dit alweer gauw geklaard.
Maar het blokje liep nog niet helemaal lekker.
Na een poosje hebben gezocht bleek de bobine kapot te zijn.
Deze vervangen voor een goede tweedehandse & hij liep weer als een zonnetje.
Vervolgens heb ik de Volvo verlaagd met verlagingsveren.
Andere achterlichtglazen, ander stuurtje, spoiler van nieuwe type & andere velgjes
Echt duidelijke/kwaliteit foto's heb ik niet, maar hier moet je het mee doen.
![[Afbeelding: 2m2uw5x.jpg]](http://i43.tinypic.com/2m2uw5x.jpg)
![[Afbeelding: 2wf00o2.jpg]](http://i39.tinypic.com/2wf00o2.jpg)
![[Afbeelding: of2f5k.jpg]](http://i44.tinypic.com/of2f5k.jpg)
Betere foto's volgen nog wel.
2.1 ltr
192dkm gelopen (afgelezen km stand)
Stuurbekrachtiging
Ik heb de Volvo 244 uit 1976 gekocht in maart 2013.
Toen ik de auto ging bekijken bleek al gauw dat het koelvloeistof reservoir leeg was..
Ik dacht gelijk aan een 'lekke kop', dit bleek echter ook het geval te zijn.
Vervolgens de cilinderkop gedemonteerd en via marktplaats een andere cilinderkop weten te scoren.
Met vlakken & afpersen was ik hetzelfde bedrag kwijt, maar bij de 'nieuwe' gereviseerde kop zat een factuur van €450,-. (2 maanden oud)
Omdat ik de kop eraf had en niet wist hoe oud de distributieriem was heb ik die gelijk vernieuwd samen met me oom.
Met enige hulp was dit alweer gauw geklaard.
Maar het blokje liep nog niet helemaal lekker.
Na een poosje hebben gezocht bleek de bobine kapot te zijn.
Deze vervangen voor een goede tweedehandse & hij liep weer als een zonnetje.
Vervolgens heb ik de Volvo verlaagd met verlagingsveren.
Andere achterlichtglazen, ander stuurtje, spoiler van nieuwe type & andere velgjes
Echt duidelijke/kwaliteit foto's heb ik niet, maar hier moet je het mee doen.
![[Afbeelding: 2m2uw5x.jpg]](http://i43.tinypic.com/2m2uw5x.jpg)
![[Afbeelding: 2wf00o2.jpg]](http://i39.tinypic.com/2wf00o2.jpg)
![[Afbeelding: of2f5k.jpg]](http://i44.tinypic.com/of2f5k.jpg)
Betere foto's volgen nog wel.
Old volvo's never die, they only go faster

