24 October 2014, 16:37
@Ticcie, ja, het vullen met dat frituurvet is er wel eentje van de ultradomme acties... Afijn, straks nog een keer met citroenzuur spoelen en dan mag het systeem definitief weer dicht!
Bedankt voor je tip over de MBC! Ik wil hem op het originele fun-metertje zo afstellen dat ie net rode gebied aantikt. Ik begreep dat je dan inderdaad op de 0,9 bar zit. Als het goed is hobbelen we dan richting 200 pk. Dat is al fors meer dan ik nu heb (zeker omdat ie nog steed inhield op vol vermogen) dus het zal wennen genoeg zijn. Mocht de koppeling al snel vervelend gaan doen dan zien we wel. Schroeven we m iets terug of bereiden we de conversie naar een racekoppeling of liever nog M90 iets versneld uit. Dat 'kleine stukje elektronica' wist ik van. Kon het alleen echt nergens vinden, dus heb die zoektocht opgegeven.
Fijn dat het koelvloeistofvaatje gewoon moet passen, dacht t al maar fijn dat je even bevestigd!
@hooge048 Ik wil voorlopig nog de visco en geen elekrische fan monteren. Het typerende woessjjh als je hem net start wil ik vooralsnog niet missen! De auto is mede daardoor al gebrandmerkt als de 'vrachtwagen';-)
Ik had van Boedr het hele IC-set gekocht dat in zijn turbosloper zat. Die kwam inderdaad met de originele beugels om zowel de IC als de radiateur te monteren (onder en boven). Die laatste schoof als het ware een plaatsje op. Ik ga nog wel proberen of ik de kap van een elektrische (940) fan ertegen kan schroeven dan hoef ik niet aan die gigantische viscokap te zagen. Alhoewel dat bij anderen hier op het forum prima is gelukt. Die elektrische fan zit toch gewoon aan de radiateur geschroefd en niet aan de beugels waar ie in hangt? Net als de viscokap, die hangt ook gewoon aan de radiateur.
Op TB zijn hele volksstammen die de 'gewone' beugels verlengd hebben. Dus van vier gewone korte beugels 2 aan langere aan elkaar gelaste exemplaren te maken. Ik snap je overweging. 50 euro voor een beugeltje is nogal geld.
Bedankt voor je tip over de MBC! Ik wil hem op het originele fun-metertje zo afstellen dat ie net rode gebied aantikt. Ik begreep dat je dan inderdaad op de 0,9 bar zit. Als het goed is hobbelen we dan richting 200 pk. Dat is al fors meer dan ik nu heb (zeker omdat ie nog steed inhield op vol vermogen) dus het zal wennen genoeg zijn. Mocht de koppeling al snel vervelend gaan doen dan zien we wel. Schroeven we m iets terug of bereiden we de conversie naar een racekoppeling of liever nog M90 iets versneld uit. Dat 'kleine stukje elektronica' wist ik van. Kon het alleen echt nergens vinden, dus heb die zoektocht opgegeven.
Fijn dat het koelvloeistofvaatje gewoon moet passen, dacht t al maar fijn dat je even bevestigd!
@hooge048 Ik wil voorlopig nog de visco en geen elekrische fan monteren. Het typerende woessjjh als je hem net start wil ik vooralsnog niet missen! De auto is mede daardoor al gebrandmerkt als de 'vrachtwagen';-)
Ik had van Boedr het hele IC-set gekocht dat in zijn turbosloper zat. Die kwam inderdaad met de originele beugels om zowel de IC als de radiateur te monteren (onder en boven). Die laatste schoof als het ware een plaatsje op. Ik ga nog wel proberen of ik de kap van een elektrische (940) fan ertegen kan schroeven dan hoef ik niet aan die gigantische viscokap te zagen. Alhoewel dat bij anderen hier op het forum prima is gelukt. Die elektrische fan zit toch gewoon aan de radiateur geschroefd en niet aan de beugels waar ie in hangt? Net als de viscokap, die hangt ook gewoon aan de radiateur.
Op TB zijn hele volksstammen die de 'gewone' beugels verlengd hebben. Dus van vier gewone korte beugels 2 aan langere aan elkaar gelaste exemplaren te maken. Ik snap je overweging. 50 euro voor een beugeltje is nogal geld.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.

