15 August 2013, 17:46
Joepie! ik kan vanaf vandaag mijn deuren en koffer met ÃÃn sleutel openen :coolest:.Heb mijn mooiste sleutel genomen en daarop mijn sloten aangepast. Waarschijnlijk bij veel van jullie al bekend hoe dit moet maar voor anderen die al jaren met vier of vijf sleutels lopen en/of zwaar lopende hakerige sloten hebben een leuk klusje. Als je het "veerpinnetje" uitfreest met een dremel kan je het hele slot uit elkaar halen en schoonmaken, je kan nu ook door het opnieuw rangschikken van de messing plaatjes het slot geschikt maken voor je sleutel. Als je niet genoeg plaatjes hebt (ik heb vijf sloten waar ik drie van moest maken) kan je ook een plaatje op maat vijlen. [ATTACH=CONFIG]1157[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1158[/ATTACH]
Op de eerste foto zie je het veerpinnetje die uitgefreest moet worden en op de tweede foto zie je dat een messingplaatje nog uitsteekt, die moest ik dus nog omruilen voor een andere.
Nu nog even kijken hoe het met mijn handschoenenkastje zit
mile:
Op de eerste foto zie je het veerpinnetje die uitgefreest moet worden en op de tweede foto zie je dat een messingplaatje nog uitsteekt, die moest ik dus nog omruilen voor een andere.
Nu nog even kijken hoe het met mijn handschoenenkastje zit
mile: