18 September 2013, 12:58
BartWillem schreef:Maar als je liefhebber bent, jaag je de auto de pekel niet in.En als je volgens die Oldtimerbelangen en Fehac ook weinig rijdt, dan boeit het niet dat de auto op benzine rijdt.... Of rijdt men toch LPG omdat dat lekker goedkoop is?
Misschien is de door jou en Fehac gehanteerde rode-broekendefinitie wel niet voor iedereen de enige ware. Liefhebbers zorgen dat hun auto fatsoenlijk beschermd is en blijft. Dan krijgt hij niks van een beetje zout, dat heeft hij de afgelopen tig jaar ook al overleefd. Liefhebbers rijden in auto's, ook in de winter. Zeker de betere Youngtimers
Ik had het over diesel, niet over LPG. LPG rijd je omdat het goedkoop is. Schoon gaat een auto, hoe nieuw, elektrisch, A-label of 14% bijtellingvriendelijk ook, nooit worden. Dan moet je dichter bij je werk gaan wonen en gaan fietsen. Niet dat we met wat voor protocollen, milieuzones of euro X normen dan ook daar ooit het klimaat of de luchtkwaliteit mee gaan beinvloeden maar dat is een andere discussie.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km