23 September 2013, 23:16
Als je het zo leest, wil de Raad van State gewoon liever helemaal af van de overgangsregeling:
Kortom: RvS lijkt aan te sturen op 1 eenvoudige oldtimerregeling, waarbij de oldtimer minstens 40 jaar oud moet zijn. Alles wat jonger is kan gerust belasting betalen volgens RvS (tenminste: het lijkt er sterk op dat ze dat zeggen).
Misschien was het gewoon handiger om de meestgebruikte Europese regeling te hanteren, namelijk: 30 jaar oud en volledig origineel (dus ook geen LPG-tank erin). Maar dan heb je nog wel het diesel-probleem.
Citaat:Hiermee is ook niet duidelijk in welke mate hier een cadeaueffect optreedt, omdat mag worden aangenomen dat echte liefhebbers van oldtimers hun voertuigen ook zonder MRB-vrijstelling zullen blijven onderhouden en rijden. [....] De Afdeling adviseert de overgangsregeling voor oldtimers te heroverwegen.
Kortom: RvS lijkt aan te sturen op 1 eenvoudige oldtimerregeling, waarbij de oldtimer minstens 40 jaar oud moet zijn. Alles wat jonger is kan gerust belasting betalen volgens RvS (tenminste: het lijkt er sterk op dat ze dat zeggen).
Misschien was het gewoon handiger om de meestgebruikte Europese regeling te hanteren, namelijk: 30 jaar oud en volledig origineel (dus ook geen LPG-tank erin). Maar dan heb je nog wel het diesel-probleem.