2 October 2013, 21:16
Ik behandel het 3 keer: roestprimer van de Action (nog geen 3 euro per spuitbus), vormt eventuele roest om (net als al die andere middeltjes, als b.v. Fertan) en voorziet het metaal van een eerste, doorzichtige laklaag. Daarna spuit ik er zinkspray over. Daar zit niet veel zink in weliswaar, maar het werkt prettig, het droogt snel. Daarna met de kwast Hamerite erover.
Daarna pas in de tectyl of iets dergelijks.
Iedereen zijn eigen manier...
Hamerite doet velen gruwelen, maar ik zweer erbij. Mijn remklauw er ook mee gedaan, en het zit er nog prima op. Voorheen ook veel mee gewerkt, als je de roest goed hebt weggeschuurd en behandeld met een antiroestmiddel en daarna Hamerite erover smeert, komt de roest echt voorlopig niet terug, is mijn ervaring.
De Hamerite gebruik ik niet bij plaatwerk dat gelakt moet worden. Er schijnt siliconen of zo in te zitten, wat de hechting van autolak niet bevordert, zo vertelden enkele professionele autospuiters mij.
Daarna pas in de tectyl of iets dergelijks.
Iedereen zijn eigen manier...
Hamerite doet velen gruwelen, maar ik zweer erbij. Mijn remklauw er ook mee gedaan, en het zit er nog prima op. Voorheen ook veel mee gewerkt, als je de roest goed hebt weggeschuurd en behandeld met een antiroestmiddel en daarna Hamerite erover smeert, komt de roest echt voorlopig niet terug, is mijn ervaring.
De Hamerite gebruik ik niet bij plaatwerk dat gelakt moet worden. Er schijnt siliconen of zo in te zitten, wat de hechting van autolak niet bevordert, zo vertelden enkele professionele autospuiters mij.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68