11 October 2013, 11:59
Wat ik las in prinsjesdag-voorstel krijg je brief als je auto in december op kenteken op benzine staat.
Dat zou dan ook gelden voor geschorste voertuigen. Je keuze is dan hele volgende jaar geldig.
Eerste jaar is er een coulance qua datum, wegens invoering en de tijd die dat kost, en is beslismoment niet 31-12-2013, maar 1-3-2014. Dit geldt wrs niet voor het op benzine hebben, dat is wel nog 31-12-2013. Althans, zo las ik het...
En het jaar dat je auto 40 wordt, is het ook 120 euro voor het hele jaar, of voltarief tot werkelijke datum.
Voorbeeldje:
Voor mijn 1976 betekent dat dus dat de overgangsregeling zoals bedoeld feitelijk alleen in 2015 gewoon klopt.
2014 is rommelig ivm invoering. 2016 is ook vaag wegens bereiken 40 jarige leeftijd in juni...
Dit maakt het inschatten van de werkelijke impact al complex, maar die onzekerheid wat het gaat worden en per wanneer helemaal.
(nu staat ie op LPG, en dat blijft ie ook, gezien de beperkingen en de beperkte periode die het maar geldig is. Schorsen is kosteneffectiever. maar dat is een ander topic).
Kortom, hoe meer en langer onduidelijkheid, hoe meer er getwijfeld wordt. Meer twijfel, minder actie (als in LPG eruit). Dat leidt wrs tot minder overgangsregeling-gebruikers. Dus belang schatkist. Maar dat zou wel weer teniet gedaan kunnen worden door meer schorsingen...
Dat zou dan ook gelden voor geschorste voertuigen. Je keuze is dan hele volgende jaar geldig.
Eerste jaar is er een coulance qua datum, wegens invoering en de tijd die dat kost, en is beslismoment niet 31-12-2013, maar 1-3-2014. Dit geldt wrs niet voor het op benzine hebben, dat is wel nog 31-12-2013. Althans, zo las ik het...
En het jaar dat je auto 40 wordt, is het ook 120 euro voor het hele jaar, of voltarief tot werkelijke datum.
Voorbeeldje:
Voor mijn 1976 betekent dat dus dat de overgangsregeling zoals bedoeld feitelijk alleen in 2015 gewoon klopt.
2014 is rommelig ivm invoering. 2016 is ook vaag wegens bereiken 40 jarige leeftijd in juni...
Dit maakt het inschatten van de werkelijke impact al complex, maar die onzekerheid wat het gaat worden en per wanneer helemaal.
(nu staat ie op LPG, en dat blijft ie ook, gezien de beperkingen en de beperkte periode die het maar geldig is. Schorsen is kosteneffectiever. maar dat is een ander topic).
Kortom, hoe meer en langer onduidelijkheid, hoe meer er getwijfeld wordt. Meer twijfel, minder actie (als in LPG eruit). Dat leidt wrs tot minder overgangsregeling-gebruikers. Dus belang schatkist. Maar dat zou wel weer teniet gedaan kunnen worden door meer schorsingen...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005