14 October 2013, 14:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2013, 14:34 door BartJu.)
Volvo 142 B23 schreef:Ergens zit er logica in. Tijdens de crisis zijn de spaartegoeden enorm gegroeid omdat mensen der geld vast hielden.
Door dit te doen pak je de 'bangeriken' die hard hebben opgepot een beetje aan.
Het is een beetje wat Rutte bedoelde toen ie politiek geëxecuteerd werd om zijn uitspraak dat mensen geld uit moesten geven.
Geld moet rollen, dat houd een economie draaiend.
Maar waren het niet juist de durfals die meer leenden dan ze terug konden betalen?
Beetje de weldenkende mens aanpakken omdat er een hoop zijn die op de pof leefden en menen dat de bomen tot de hemel groeien.
Incl Den Haag.
Ik kom er ook niet mee weg als ik ieder jaar 3% meer uitgeef dan er in komt...
Probleem is alleen dat zij nu vooral proberen dat te corrigeren door er meer in te laten komen, en niet zozeer door minder uit te geven...
jos245 schreef:Las ook dat er een voorstel is om gewoon eenmalig 10% van de spaartegoeden op te eisen
Dat is niets anders dan diefstal.
Ze zijn aardig de weg kwijt daar in Den Haag.
't Is al genoemd, maar was idd dit keer niet Den Haag maar het IMF die dat plan lanceerde, als suggestie voor zo'n beetje de halve Eurogene zone.
En inderdaad, dat wordt versneld aflossen op de hypotheek. Al dan niet met boete-clausule...
Maar gelukkig is dat nog niet zo ver, zelfs Den Haag liep er kennelijk niet warm voor.
(je herkiesbaarheid wordt dan wel erg laag)
Jambon schreef:nou, momenteel is 10% daarvan niet echt veel.. mogen ze het zelf afzagen ook, wijs ik het wel aan..
Interessant idee: als ze dan ook 10% van de schulden overnemen? Vermoed dat herkiesbaarheid wel eens verzekerd is!
Mijn (hypotheek)schuld is nog altijd hoger dan mijn spaarsaldo...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005