19 October 2013, 09:42
Gisteren nog bezig geweest om het blok "los" te krijgen.
Carter inmiddels verwijderd.
De oude olie leek op grijze appelstroop en verder is het hele blok versludged met die bende.
Veel kruipolie op de zuigers en maar wachten ,kloppen en proberen te tornen.
Maar mocht niet baten.
Er zijn nu twee van de vier zuigers los .
Besloten om toch maar de kop te trekken en wat ik aantrof was niet best.
Maarja ....wat wil je voor die 25 euro.
Ik denk dat dit blok reddeloos is .
Wat ik er van over hou is een warmloopregelaar,brandstofleidingen en ik heb alvast de hulpas voor een evt B230FT verhaal.
Voor diegene die een reserveblok in de hoek zetten:
Neem in godsnaam de moeite om de olie af te tappen,olie op de zuigers te zetten ,de openingen af te dichten en af en toe te tornen.
Anders kan je 'm na twee jaar voor 25 euro op marktplaats zetten.
Carter inmiddels verwijderd.
De oude olie leek op grijze appelstroop en verder is het hele blok versludged met die bende.
Veel kruipolie op de zuigers en maar wachten ,kloppen en proberen te tornen.
Maar mocht niet baten.
Er zijn nu twee van de vier zuigers los .
Besloten om toch maar de kop te trekken en wat ik aantrof was niet best.
Maarja ....wat wil je voor die 25 euro.
Ik denk dat dit blok reddeloos is .
Wat ik er van over hou is een warmloopregelaar,brandstofleidingen en ik heb alvast de hulpas voor een evt B230FT verhaal.
Voor diegene die een reserveblok in de hoek zetten:
Neem in godsnaam de moeite om de olie af te tappen,olie op de zuigers te zetten ,de openingen af te dichten en af en toe te tornen.
Anders kan je 'm na twee jaar voor 25 euro op marktplaats zetten.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.