29 October 2013, 21:19
skidje schreef:Vriend van mij heeft een vonkvermenigvuldiger op zijn P1800E gezet. Had eerst Multispark maar dir eigenbrouwsel werkt nog beter....... Bij interesse maar ff pm voor contact gegevens...
Bedankt voor het aanbod hoor, maar ik wil graag toch eerst iets 'kant en klaars' proberen als 123 ignition of hot spark. Als dit wat is wil ik nog wel eens verder proberen.
Jambon schreef:blijft keus, maar Hot Spark of soortgelijke werk al prima, en je hebt een B20B, klepspeling 0.50.. Wat wel de moeite waard is, en als je met deze carb blijft rijden, deze een keertje laten checken op de juiste sproeierbezetting, als die correct is levert het zomaar icm met een leuke ontsteking en iets meer 'ademruimte' nog wel wat trekkracht extra op.. Kijk ook onder de bodemplaat van de ontsteking of de centrifugaalgewichtjes nog en beetje redelijk zijn.. Helaas is de ontsteking voor een B20B behoorlijk zeldzaam en niet met die van een A uit te wisselen.. dwz, werkt dus niet correct genoeg..
Plaats voor het goede een nieuwe kurkpakking onder je kleppendeksel, en daar waar de schroefjes zitten zal het deksel wel enigzins zijn ingedeukt, als je dit wat uitdeukt sluit ie beter op de hele linie. Eigenlijk horen er 'halve maantjes' onder de schroefjes te zitten bij het blikken deksel om dit te voorkomen, betere verdeling van de krachten, die zijn meestal zoek..
Stuurhuis is oliegevuld, ws lekt de pakking en anders de keerring..
De verdeler zelf heb ik nog even uit elkaar geschroefd en ziet er, behalve dat het er gewoon oud uit ziet, wel gewoon prima uit. De centrifugaal gewichtjes bewegen ook nog mooi. Ik denk dat ik de hot spark ga proberen, al is het al door het flinke prijsverschil
.Het kleppendeksel pakking zag er nog wel goed uit, ik heb 'm nu goed vast gezet dus we zullen wel zien wat er lekt.

