3 November 2013, 15:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 November 2013, 15:46 door Marc1970.)
Als er iets mee is, is het toch wel handig als je weet waar het schroefje zit (de kans dat de keurmeester het weet, is minimaal). Ergens in de voet aan de gasklephevelkant, afgedekt met een plugje. Download TP11740-2, daar staat de procedure in.
Ook zonder CO meter kom je een heel eind met de traditionele methode, alle luchtlekken dichten, motor warm laten draaien, de CO schroef indraaien tot de motor gaat inhouden en dan een kwart tot een halve slag uitdraaien. Als het stationair te laag/hoog uitkomt stel je dat bij, en dan weer evt. de CO. Na een paar keer CO/stat kom je op een redelijk arm mengsel uit (ik kom op LPG meest bij 0,0 uit). Na de keuring weer wat uitdraaien voor het makkelijk aan de praat houden en minder stationair geschud.
Ook zonder CO meter kom je een heel eind met de traditionele methode, alle luchtlekken dichten, motor warm laten draaien, de CO schroef indraaien tot de motor gaat inhouden en dan een kwart tot een halve slag uitdraaien. Als het stationair te laag/hoog uitkomt stel je dat bij, en dan weer evt. de CO. Na een paar keer CO/stat kom je op een redelijk arm mengsel uit (ik kom op LPG meest bij 0,0 uit). Na de keuring weer wat uitdraaien voor het makkelijk aan de praat houden en minder stationair geschud.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969