4 November 2013, 16:47
ah, ik snap je, een auto heet 12v te hebben, maar de LAADSPANNING is altijd tussen 13.6-14.2, dat is dus prima.. moderne auto's zelfs een fractie hoger om te voorkomen dat bij een spanningdip 1 van de computers in storing gaat..! daarom branden bij moderne auto's de lampjes sneller door..
Wat ie nu aangeeft is gezond.. en mocht je desondanks wÃl startproblemen bij lagere temperaturen krijgen, dan hoef je je om het laadcircuit hoogstwaarschijnlijk geen zorgen te maken.. maar meten is weten..
Onlangs had ik hier een 145 met duidelijk te láge spanning. Dynamo gewisseld omdat deze ook niet best was, voltage iets hoger.. uiteindelijk een andere spanningregelaar uit de doos getrokken, en toen kwam het een stuk beter in de buurt..
Wat ie nu aangeeft is gezond.. en mocht je desondanks wÃl startproblemen bij lagere temperaturen krijgen, dan hoef je je om het laadcircuit hoogstwaarschijnlijk geen zorgen te maken.. maar meten is weten..
Onlangs had ik hier een 145 met duidelijk te láge spanning. Dynamo gewisseld omdat deze ook niet best was, voltage iets hoger.. uiteindelijk een andere spanningregelaar uit de doos getrokken, en toen kwam het een stuk beter in de buurt..

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)