11 January 2014, 17:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 January 2014, 17:48 door Marc1970.)
De zwarte slang hoort uiteraard aan het dichtstbijzijnde tuutje van ongeveer dezelfde grootte (een van de basisbegrippen uit de autotechniek), maar het komt niet van de stat. regelklep af maar van de carterontluchting. Hoedanook, het geeft een fikse portie valse lucht (=ongemeten lucht) waardoor de motor te arm loopt. Dit geldt voor beide brandstoffen.
Hoe goed of slecht de LMM ook is, er mag geen lucht meer bijkomen nadat-ie gemeten is. AFhankelijk van het LPG systeem, kan de LMM buiten spel gezet zijn bij lopen op LPG. Maak nog eens een paar foto's van je motorruimte.
Je ziet meteen een gevolg van de plaatsing van het LPG gasmengstuk, de slang haalt z'n tuutje niet meer zo makkelijk (de carterventilatie kan je wat verplaatsen). Tegelijkertijd loopt de harmonica luchtinlaatslang nu ook aan tegen de zijkant vd motorruimte, daar komt dan na een poos ook een gat in (nog meer valse lucht).
Hoe goed of slecht de LMM ook is, er mag geen lucht meer bijkomen nadat-ie gemeten is. AFhankelijk van het LPG systeem, kan de LMM buiten spel gezet zijn bij lopen op LPG. Maak nog eens een paar foto's van je motorruimte.
Je ziet meteen een gevolg van de plaatsing van het LPG gasmengstuk, de slang haalt z'n tuutje niet meer zo makkelijk (de carterventilatie kan je wat verplaatsen). Tegelijkertijd loopt de harmonica luchtinlaatslang nu ook aan tegen de zijkant vd motorruimte, daar komt dan na een poos ook een gat in (nog meer valse lucht).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969