13 November 2013, 14:38
Autobelangen laat op haar beurt dus ook informatie weg: als het milieu-argument gebruikt wordt dan zouden ze toe moeten geven dat er meer met de oldtimers gereden wordt dan de Fehac/oldtimeralliantie laat geloven. Daarbij: het besluit om oldtimers weer te gaan belasten ligt niet alleen aan de importcijfers maar aan de toename van oldtimers in het verkeer. En dat hoeft dus niet alleen door import te komen, maar ook auto's die weer de weg op gaan (of beter gezegd: kentekens die ineens weer actief zijn, al dan niet op een andere auto). De importcijfers zijn eigenlijk maar een deel van heel de materie. De bellen zijn bij de overheid gaan rinkelen toen bleek hoeveel 80-86'ers diesels er actief zijn (en dus niet alleen de import-auto's die erbij kwamen).
Dat de overheid altijd achter de feiten aan loopt is al tig jaar bekend, o.a. bij de Betuwelijn en recent de Polen-fraude.
Dat de overheid altijd achter de feiten aan loopt is al tig jaar bekend, o.a. bij de Betuwelijn en recent de Polen-fraude.
