21 November 2013, 19:25
Dirk86 schreef:dus.. ik mag gewoon de hele winter door de snbeeuw banjeren met mn fiesta uit 82 als ik de volle mep mrb betaal? maar ik zou eventueel ook gebriuk kunnen maken van de overgangs regeling als ik dat ding ergens van de weg af parkeer?Het is simpel: alleen in 2014 hoeft de oldtimer die in aanmerking komt voor de overgangsregeling (dus alleen benzine-auto's tussen de 26 en 39 jaar oud die op 1-1-2014 op benzine op kenteken staan, dus niet later) pas in december 2014 van de weg te verdwijnen. De maanden januari en februari krijgt deze oldtimerbezitter dus "kado" maar dat geldt voor 2015 en later dus niet. De belastingdienst stuurt in maart brieven naar de bezitters van deze groep auto's (en wederom: dan moet je auto dus allang op benzine op kenteken staan, dus heb je nog LPG erin zitten dan krijg je die brief simpelweg niet) met daarin de mogelijkheid om gebruik te maken van het kwarttarief (met daarbij de verplichting tot het ophokken van de auto's in de wintermaanden). Zo moeilijk is het niet, en laat je niet gek maken door spookverhalen van lui die beweren dat LPG'ers en dieselaars ook die brief krijgen, want dat is niet zo. En laat je ook niet opnaaien door volk dat zegt dat de overgangsregeling gesneuveld is en dat de auto op benzine pas bij 40 jaar belastingvrij is, want ook dat klopt niet.
ik vind dat maar een rare regeling maar goed. Ik ben benieuwd naar de post die we hier over krijgen