27 November 2013, 22:20
Dag meneer vdB,
Kun je me effe bijpraten over de verschillende bakken? Er zat een M47 in m'n eerste volvo 245, da's een fijne 5-bak dus daar heb ik dan (goede!) ervaring mee.
Maar wat zijn de M46 en M90 en in welke auto's zat dat af-fabriek allemaal? En is Getrag geen bakkenmerk?
Heb zelf op dit moment als dagelijkse dingetje een 245 met B230F met dus LH2.4 maar moet zeggen dat deze injectie echt niet bevalt want altijd storingen (lambdasysteem ofzo, mooi kl*te want krijg het maar niet opgelost...) Desondanks doet ie het wel altijd.
Maar goed. Wil ergens tussen de 150 en 200 pk uitkomen voor het nieuwe volvootje, liever een dikke 150 als een magere 200 trouwens. Wil het een beetje simpel houden, en heb geen ervaring met turbomotoren op benzine dus leek carburateurs me een fijne begrijpbare materie.
Daarbij opgemerkt: De carburateurs moeten het zowieso zonder turbo doen wat mij betreft, dus het is OF carburateurs (2 of 4) OF injectie en een dikke turbo erop.
Veel vragen he!? Heb er nog een tot slot: is er af fabriek eigenlijk wel een 2.3 turbo geweest? Kom vrijwel uitsluitend 2.1 motoren met turbo tegen...
Kun je me effe bijpraten over de verschillende bakken? Er zat een M47 in m'n eerste volvo 245, da's een fijne 5-bak dus daar heb ik dan (goede!) ervaring mee.
Maar wat zijn de M46 en M90 en in welke auto's zat dat af-fabriek allemaal? En is Getrag geen bakkenmerk?
Heb zelf op dit moment als dagelijkse dingetje een 245 met B230F met dus LH2.4 maar moet zeggen dat deze injectie echt niet bevalt want altijd storingen (lambdasysteem ofzo, mooi kl*te want krijg het maar niet opgelost...) Desondanks doet ie het wel altijd.
Maar goed. Wil ergens tussen de 150 en 200 pk uitkomen voor het nieuwe volvootje, liever een dikke 150 als een magere 200 trouwens. Wil het een beetje simpel houden, en heb geen ervaring met turbomotoren op benzine dus leek carburateurs me een fijne begrijpbare materie.
Daarbij opgemerkt: De carburateurs moeten het zowieso zonder turbo doen wat mij betreft, dus het is OF carburateurs (2 of 4) OF injectie en een dikke turbo erop.
Veel vragen he!? Heb er nog een tot slot: is er af fabriek eigenlijk wel een 2.3 turbo geweest? Kom vrijwel uitsluitend 2.1 motoren met turbo tegen...
Onbetwist bandenspecialist.

