4 December 2013, 10:58
Even omdraaien; door het belastingregeling zijn er de afgelopen jaren veel oldtimerliefhebbers ontstaan. De hobby was door het belastingvoordeel immers betaalbaar(der). Ongeacht of er gereden werd in een volledig gerestaureerde caddillac uit de jaren 60 of een met kunstmatige ingrepen rijdende houdende MB 190d uit 1986.
Beide gevallen van liefhebbers, en het is niet aan de een om de ander te veroordelen lijkt mij.
Nu de regeling er vanaf gaat lijkt het me logisch dat veel van de liefhebbers balen als een stekker en dat graag ventileren. (Ik baal er ook van, want had die centen liever in de auto gestoken).
Nu de regeling dreigt te verdwijnen zal het aantal liefhebbers ook dalen. Helaas, maar niet onlogisch.
Ja BartWillem, dat is inderdaad wat jij noemt de oldtimer-bubble.
Het neveneffect voor de waarde van auto's van 87 tot ergens begin jaren 90 is gelukkig positief... Die zijn nu meer in balans met de vroegere eighties-auto's.
Zouden er uurolanden zijn die de Nederlandsche staat gaan volgen? (Van 30 jaar oldtimer naar 40 jaar?)
Beide gevallen van liefhebbers, en het is niet aan de een om de ander te veroordelen lijkt mij.
Nu de regeling er vanaf gaat lijkt het me logisch dat veel van de liefhebbers balen als een stekker en dat graag ventileren. (Ik baal er ook van, want had die centen liever in de auto gestoken).
Nu de regeling dreigt te verdwijnen zal het aantal liefhebbers ook dalen. Helaas, maar niet onlogisch.
Ja BartWillem, dat is inderdaad wat jij noemt de oldtimer-bubble.
Het neveneffect voor de waarde van auto's van 87 tot ergens begin jaren 90 is gelukkig positief... Die zijn nu meer in balans met de vroegere eighties-auto's.
Zouden er uurolanden zijn die de Nederlandsche staat gaan volgen? (Van 30 jaar oldtimer naar 40 jaar?)
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.